dinsdag 27 december 2011

Voor het eerst boodschappen doen.....

Ik deed net boodschappen voor 5 dagen. Ik kwam ook gelijk tot de belachelijke conclusie dat ik best weinig geld uitgaf, voor wat ik meenam. Ik kocht vrij luxe vlees, luxe broodjes en wat extra's voor de vakantie. Toch nam ik voor 5 dagen eten mee voor €27. Ik vond het voor een eerste keer geen slechte score. Zeker niet met allerlei luxe dingen die ik meenam. Ik moet enkel nog een pakje kokosmelk hebben en dan ben ik tot zaterdag helemaal rond (inclusief toetjes zelfs)
Voor de lekkere hapjes voor oudjaarsavond moet ik nog maar een paar dingen hebben. Wel ook wat luxere dingen, maar ik ontdekte dat van alle dingen die ik uitzocht, ik nog maar een paar dingen moet kopen, dus dan kan het wel.
Komende 5 dagen staat er op het menu:
Vanavond: rösti met shaormavlees en doperwten
woensdag: tomatensoep met stokbrood
donderdag: iets met kip (waar ik de naam van vergeten ben)
vrijdag: krabbetjes met broccoli
zaterdag: gourmetten (inmiddels 6 verschillende soorten vleesjes meegenomen)

Ik heb nog €23 voor wat groenten voor zaterdag, wat hapjes voor oudjaar en een maaltijd voor zondag voor 2 personen. Ergens doe ik het best goed denk ik zo.

2 opmerkingen:

  1. Dat gaat hartstikke goed zo! Ik heb na de kerst nog geen boodschappen gedaan, ik kijk nog even hoe lang ik het red. Vriend heeft een soort macaroni-bug te pakken en wil al dagenlang alleen (kale) macaroni met ham. Ham is niet heel goedkoop, maar al met al kost het vaak niet eens meer dan €1 per persoon, per maaltijd (macaroni en ham en ik heb meestal b.v. wat kaas of champignons of een restje van een sausje dat we eerder gegeten hebben).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zeg!! Bij ons is het inmiddels ook een sport om het bedrag zo laag mogelijk te houden zonder honger te krijgen. Ik ben al begonnen met vakantie boodschappen in te slaan elke week haha.

    BeantwoordenVerwijderen