vrijdag 20 januari 2012

budget direct het raam uit....

Ik had gisteren een slechte dag. Het begon al met dat ik vergat mijn portemonnee mee te nemen bij het wegbrengen van Kleine Vent en dus niet gelijk boodschappen kon doen.
Toen ging ik de auto even terugbrengen en vond bij m´n ouders thuis een brief van de belastingdienst. Dat het betalingstermijn van het terug te betalen bedrag voor de kinderopvang uit 2007 (!) verstreken was en dat het vanaf nu ingehouden zou worden op de toeslag die ik nu krijg. Gelijk in de telefoon geklommen en belastingtelefoon gebeld. Daar waren ze wel enorm behulpzaam. Ik had namelijk gewoon direct bezwaar gemaakt in november toen ik het bericht van terugbetaling kreeg. En ik had een bericht gehad van ontvangst daarvan. Nu zou het zo zijn dat ik het beschikkingsnummer verkeerd opgeschreven zou hebben. Dus is het als bezwaar opgenomen voor 2010. De mevrouw die ik aan de telefoon had, ging wel gelijk even betalingsuitstel regelen, zodat ik alsnog wel het goede nummer kan invullen en dus bezwaar kan maken. Maar dat wordt natuurlijk pas volgende week ofzo verwerkt. En ik heb dus voor februari een beduidend minder bedrag aan toeslag ontvangen.
Waardoor mijn hele begroting gelijk op een hoop kon, want er klopt voor februari niks meer van.
Ook niet om dat ik ineens nog een extra bedragje kreeg van de post waar ik in december werkte. Maar op die manier aanpassen vind ik wat leuker. Iets erbij zetten is makkelijker dan een vrij groot bedrag eraf moeten halen.
Voor het gemak heb ik voor maart ook nog maar even de vandaag ontvangen bedragen aan toeslag gehouden. Als het dan wel weer is, zoals het hoort, dan is het mooi meegenomen.
ik blijf het gewoon blijven proberen om alles netjes in orde te houden.

Wel vond ik gisteren een supergaaf recept voor een cadeau. Mijn opa en oma vieren half februari hun verjaardag en ik wil graag iets zelf maken. Ik vond een recept voor Limoncello. Ik moet het een klein beetje aanpassen, want alcohol van 94% is hier niet in de winkel te verkrijgen. Maar ik vond dat het met wodka ook prima gaat. Moet je alleen het recept een klein beetje aanpassen. Nu moet ik er nog een mooi label bij ontwerpen en een boekje met simpele toepassingen erbij en dan heb ik wel een leuk cadeau. Een mooie fles heb ik nog (ooit een soort limonadesiroop gekocht, die we allemaal heel vies vonden, maar de glazen fles was wel heel mooi)
Ook moet ik binnenkort echt zorgen dat ik m´n wandkast in basis gemaakt krijg, omdat ik echt meer plek wil. Ik begin gewoon met 2 cdkasten die we niet zelf gaan maken, maar die we wel kopen (totale kosten daarvoor: 16 euro) Die kunnen we dan al ophangen, waardoor de cd´s uit de ladekast en in de wandkast kunnen.
Ik wil graag heel veel kleding en andere dingen zelf gaan maken. Maar op het moment is er geen ruimte voor mijn naaimachine of voor m´n stofjes voorraad. Dus is dingen maken nog wat lastig. Ik hou het een beetje op kleine schaal allemaal. Vandaag heb ik een enorm luie dag. De energie is voor deze week echt op. Alleen de afwas moet echt gedaan worden. Die neemt langzaam ons kleine keukentje over en er zijn geen pannen meer om vanavond te koken (das ook een voordeel van vanalles niet zoveel hebben) Verder doe ik lekker niks. Ik hoef zelfs niet te koken vanavond.

1 opmerking:

  1. Wat balen zeg! Gelukkig wordt het dan snel teruggetrokken, maar ik denk wel dat je er inderdaad slim aan doet om er ook in maart nog rekening mee te houden, of tenminste voor maart.

    Veel succes met al je projecten verder!

    BeantwoordenVerwijderen