vrijdag 27 januari 2012

Een leuk cadeau

Ik kreeg vandaag een leuk mailtje van de juf van Kleine Vent. Het ging over het afscheid van een andere juf. Wat heel jammer is, maar best begrijpelijk.
Nu willen ze met alle kinderen van de leonardoklassen een leuk afscheidscadeau maken. En dan geen boek met tekeningen of allerlei verhaaltjes. Ze willen graag van alle kinderen een leuk/lekker/gek/bijzonder vegetarisch recept. Mooi versierd of gewoon heel simpel, dat maakt niet uit. Dan maken ze van al die recepten een mooi boek, om aan de juf mee te geven. Dus ik ga daar eens goed naar zoeken. We hebben een hele stapel lekkere recepten hier in de kast liggen, die we de afgelopen tijd gebruikt hebben.

Verder ben ik vooral enorm blij dat ik op m'n bankje lekker kan genieten van het naar binnen schijnende zonnetje. En hoewel het in huis er nog altijd uitziet alsof er een bom ontploft is, is het al weer wat beter dan gisteren. En ga ik vandaag ook weer iets kleins netjes opbergen/weggooien/opruimen.
Ik heb ook besloten komende week gewoon even geen weekmenu te maken. Hoewel de koelkast enorm leeg lijkt (en zo groot issie echt niet) ligt er nog wel genoeg te eten voor een paar dagen. Ik zie wel waar ik de energie voor heb. Gelukkig heb ik deze week geen hele gekke groentes in de groentetas. Het is voor het laatst dat ik de tas kan ophalen en ineens zaten er allemaal dingen in die we kennen en ook gewoon wel eens eten. Deze week zijn we voorzien van stoofpeertjes, paksoi, raapjes, zuurkool, paprika en pepertjes. De zuurkool verhuisd naar m'n moeder. Ik ben de enige die het lekker vind hier in huis en het is gewoon voor mij alleen teveel (en wegens totaal gebrek aan vriezer, kan ik daar ook niet zoveel mee) Daarbij heb ik nog wel voor een week groente liggen bijna, dus het komt prima in orde. Vanaf volgende week is mijn budget voor de boodschappen dan ook weer officieel €50. Maar dat ga ik voorlopig niet nodig hebben denk ik zo. Er staat nog allerlei groente, nog genoeg aardappels/rijst/pasta en ik ben echt wel van plan om zelf weer brood te maken, al was het voor mezelf. (gelukkig heb ik een halve bakker in huis, die precies wel weer hoe het hoort, maar ook ontdekte dat onze oven eigenlijk niet helemaal geschikt is. Te eigenwijs, want ik doe het lekker wel)

Mijn plan voor volgende week is om eindelijk een strijkplank en strijkijzer te gaan halen (echt, de was hoopt zich op op deze manier) en ik wil graag het begin van mijn bijzondere kast. Waar ik gewoon in de winkel om kan en dus niet allerlei apparatuur hoef te gaan verslepen. Het gaat wel weer wat kosten, maar daar is nu eenmaal de spaarrekening huis voor in het leven geroepen en daar staat nog meer dan genoeg op, om de kast helemaal af te maken en ervoor te zorgen dat ik makkelijk kan strijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen