dinsdag 17 januari 2012

klein feestje


Vandaag heb ik even een klein feestje! Ik heb zojuist een persoonlijk record gevestigd als het gaat om boodschappen doen!
Ik heb  voor deze week alle boodschappen in huis en ik het dan deze week welgeteld €11,45 uitgegeven. Best een prestatie. Ik dacht dat het van €21 best lastig zou zijn. Maar het viel dus reuze mee. (Ik begon eigenlijk met €50 deze week, maar ik probeer dus ook de chinees een beetje goed te maken)
En ik kocht ook alvast een doosje vissticks voor volgende week. Omdat ik daar nu eenmaal wel een enorme zeikerd in ben. En dat het merkje daar nu eenmaal wel beter smaakt. En dat het nu dus in de aanbieding was. Het had nog minder kunnen zijn ook. Als ik tenminste geen 5, maar slechts 2 slavinken had kunnen aanschaffen. Maar die andere 3 blijven in mijn mini vriezertje ook prima goed tot volgende week.

Voor volgende week heb ik ook al redelijk een plaatje van wat we gaan eten. Omdat ik nu al weet wat ik donderdag in de groentetas krijg, kan ik altijd redelijk vooruit plannen. Maar deze week ga ik niet alvast dingen aanschaffen voor volgende week (tenzij er zo'n goede aanbieding langskomt, maar dat betwijfel ik) Het geld dat over is, gaat weer in de pot voor reserve. Nu nog vriendlief even op z'n donder geven om ervoor te zorgen dattie z'n zaken ook in orde heeft.

Het maakte mijn dag prima goed en in orde. Alleen moet ik straks wel weer een heleboel spullen gaan verslepen. Waar ik met dit koude weer eigenlijk geen zin in heb.

2 opmerkingen: