vrijdag 6 januari 2012

klein feestmomentje!

Kleine overwinning voor mezelf!
Ik heb zojuist de laatste boodschappen gedaan en ik bleef binnen budget!
Ik heb nog €0,35 over. Ik vond namelijk ook nog €0,05 bij de kassa op de vloer. Die gaat prima in het potje. Maar van dat geld deed ik ook al voor maandag de boodschappen en heb ik voor de hele week toetjes (er worden niet zoveel toetjes gegeten hier. Kleine Vent eet liever fruit en Grote Vent meestal helemaal geen toetje) En ik kocht een ecologische wasverzachter (die echt eeuwig meegaat, met hoogstens 1 of 2 wasjes daarmee per maand) voor €2.
Dus komende week voor nog maar 4 dagen avondeten, wat fruit en hoogstens nog een brood (ga wel een poging doen zelf een brood te bakken) Ik vulde het boodschappenrestjespotje (weer zo'n mooi galgjewoord) tot €30 en dat moet wel lukken voor komende week. Ik ben er helemaal blij mee dat het best goed lukt.

Om mijn kleine overwinning extra te vieren, staat er nu voor het eerst een was te draaien in mijn gloednieuwe superzuinige wasmachine te draaien. Omdat de handdoeken echt op waren, heb ik ze er allemaal in gegooid. En daarbij nog wat theedoeken en toen had ik geen was meer en was de wasmachine nog niet helemaal vol (het is gewoon een 7kg machine)
Ik rij straks nog even langs de blokker voor een wasrek, zodat ik alles goed kan laten drogen. Gelijk een passende oplossing voor de droge lucht in de woonkamer.

4 opmerkingen:

  1. Goed dat je zo binnen je budget weet te blijven, echt heel knap! Hier gaat het ook nog goed, maar ik moet vandaag helaas wel het een en ander halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze week is het mij ook goed gelukt om onder budget te blijven en ik heb ook nog veel dingen op voorraad gehaald. Wel met een ruimer budget dan jij (75 euro) maar ik zit er deze week wel 25 euro onder, daar ben ik ook best wel trots op!! Misschien stel ik mijn budget op een gegeven moment ook maar naar beneden bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je binnen je budget bleef!
    Wow een wasmachine waar 7 kg in kan!
    Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Is je budget nog steeds 37,50? Of is het nu hoger. Die groentetas is niet echt voordelig.
    Ik ben benieuwd.

    BeantwoordenVerwijderen