dinsdag 31 januari 2012

meterstanden en geen weekmenu

Gisteren schreef ik de meterstanden weer op. En het viel me al met al best mee.
De gasmeter gaf aan dat we afgelopen week 21m3 gas verbruikte. Dat is weer wat beter dan vorige week.(toch weer 3) En ik was afgelopen week meer thuis en had voor mijn gevoel echt meer gas verbruikt.
Ook de elektriciteit is wat lager dan vorige week: 41. Dat is weer 4 lager dan vorige week
Dat kan alsnog wel iets beter, maar mijn laptop dus vaker uitzetten en een ledlampje in de hal maakte dus al zoveel uit. Deze week is mijn doel: elke avond mijn laptop uitzetten en minder televisie kijken. Misschien dat ik nog wel een lampje vervang voor een ledlampje.
Alle kleine beetjes helpen.
Het gasverbruik gaat vast wel weer omhoog, door het koude weer, maar ik probeer alles toch een beetje rond hetzelfde te houden.

Verder kookte ik wel een groot deel uit voorraad afgelopen 2 weken, maar aan de andere kant gaf ik ook echt teveel uit aan afhaal eten en alsnog wel extra boodschappen, omdat ik vooral snel en makkelijk wilde koken. Deze week gaat het al best beter en hoop ik echt voor een minimaal bedrag boodschappen te doen, zodat ik in februari netjes op een fatsoenlijk bedrag kan beginnen. Ik ga er gewoon voor. Ik heb echt nog van alles in huis en ik moet even goed creatief zijn met wat er allemaal nog is.
Een echt weekmenu heb ik dan ook nog niet, omdat ik eerst een rondje moet maken, zodat ik weet wat ik allemaal kan maken met wat ik in huis heb.

3 opmerkingen:

  1. Ik probeer het hier vandaag nog even met restjes en voorraad te doen, dan kan ik morgen qua boodschappen van start met mijn budget voor februari. Voor januari zat ik er namelijk al iets overheen en ik wil er eigenlijk niet nog verder overheen als het niet nodig is.

    Goed dat je verbruik omlaag is gegaan, ondanks het koude weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik durf het niet bij te houden, de gasstand..
    Ons huis is zo slecht geisoleerd... Ik doe wel mijn best, maar het is hier zoooo koud!!
    In een half uur was de temperatuur hier 3 graden gedaald vanmorgen... Ik heb de verwarming dus maar weer aangezet. Als ik wegga gaat 'ie weer op 16! Maar ik weet dat ik voor de kat z'n viool stook hier... Met dat enkele glas. Waardeloos!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is 1 van de dingen die ik hier heel prettig vind: alle belangrijke ruimtes zijn dubbelglas (op de keuken en 1 slaapkamer na, zelfs alles) en dat scheelt echt waanzinnig in de kosten denk ik zo.
    Omdat ik geen idee had wat ik elke maand zou moeten betalen aan ons lokale NUTS bedrijf, ben ik het gaan bijhouden. Daardoor hoef ik waarschijnlijk niks bij te betalen voor afgelopen jaar. Aan de andere kant kruip ik liever lekker in m'n hoekje op de bank met een dikke deken (in het zonnetje!) dan dat ik de verwarming wat hoger moet zetten. Vaak heb ik het dan net zo snel best warm.

    BeantwoordenVerwijderen