maandag 23 januari 2012

meterstanden en weekmenu

De meterstanden deze week vielen me best mee. Zeker omdat ik weet dat het best nog beter kan.
Het gasverbruik deze week was 24. Dat is al beter dan vorige week. Toen stond de teller op 29. Ik weet niet of dat beter kan. Dat ligt ook aan het weer. Als de zon zo lekker blijft meewerken, hoeft de kachel 'smiddags niet aan.
Het verbruik van elektra was 45. Daar is zeker nog verbetering mogelijk. Ik heb slechts 3 dagen m'n laptop uitgezet 'snachts. Ook heeft de tv echt best veel nog aangestaan. Deze week komt er een ledlampje in de hal, waardoor ik ook een klein beetje hoop te besparen.

Zaterdag kreeg ik wel een rekening van het nutsbedrijf. Het voorschot voor januari. Van de €150 die ik gesteld had, was ineens €149,82 over. Geen idee hoe ze daar nu bij komen. Maar het maakt niet uit. Die 18 cent laat ik gewoon in m'n begroting staan. Hopelijk weet ik snel hoeveel we terugkrijgen of moeten bijbetalen (ik heb werkelijk geen idee namelijk)

Verder voor vandaag, het weekmenu. Waarvan ik geen idee heb of het deze week wel blijft zoals ik het bedacht. Dat lukte de afgelopen weken namelijk niet helemaal zo goed. Toch ben ik tot op heden nog niet over het gestelde budget gegaan (tussen de €21 en €42 afgelopen weken).
Dus probeer ik het vandaag gewoon opnieuw:
maandag: rode kool met slavinken
dinsdag: spitskool met kaassaus
woensdag: bietjes
donderdag: eigen gemaakte pizza
vrijdag: Spaghetti met saus

Het voordeel van dit menu: alles is al in huis. Ik hoef er niks meer bij te halen. Dus de boodschappen deze week bestaan vooral uit brood, beleg, drinken en mogelijk gebruik maken van acties (als er in de koelkast of vriezer plek is, graag iets met vlees) Dus deze week moet het lukken om met een minimaal bedrag alle boodschappen te doen.

En daar waar het allemaal supergoed gaat met de boodschappen en het budget daar, gaat het stukken minder met m'n begroting voor februari. Tot op heden is mijn zorgverzekering nog altijd niet afgeschreven, wat me best wel stoort. Gebeurt dit niet voor het einde van de week, ga ik zeker bellen. Ook is er dus een waterschapsbelastingspapier, waar niks van klopt. Ik moet er bezwaar tegen aantekenen, omdat er slechts voor 1 persoon gerekend is, maar er wonen hier nu eenmaal 3. Dus het bedrag daarvoor gaat ook aanzienlijk omhoog. Nu is de rekening €133,92. Maar het moet €240,18 zijn. Maar ik kan er nu dus wel rekening mee houden.
Ook was in vergeten dat ik de kosten voor de overblijf van Kleine Vent ook even in moest plannen. Gelukkig kan ik dat allemaal makkelijk uitrekenen en daardoor heel simpel inplannen. Uiteindelijk gaat alles kloppen. Tot die tijd gewoon m'n best doen om zoveel mogelijk over te houden en dus zo min mogelijk uit te geven. En ik probeer ook kleine beetjes extra binnen te krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen