zondag 8 januari 2012

Mijn budget

Bij het budget voor de boodschappen ga ik uit van €50 per week. Dit moet makkelijk kunnen, weet ik uit ervaring. Van die €50 haal ik nu elke week €7,95 af, voor de groente. Die heb ik al wel betaald, maar het moet kunnen vind ik. Dan blijft er dus nog €42,05 over.
Nu ik eigenlijk steeds meer zelf maak, scheelt dat enorm in kosten uiteindelijk. Ik gebruik weinig schoonmaakmiddelen, de meeste natuurlijk (dus supergoedkope azijn en groene zeep)
Mijn doel voor dit jaar is minder vlees eten. En vlees is een grote kostenpost bij het boodschappen doen.
Brood wil ik steeds meer en meer zelf maken (hoewel het nu nog een kunstje is wat ik beter moet leren beheersen en het in een kleine combimagnetron ook niet altijd ideaal werkt) Ook pasta maak ik graag zelf. Wat allemaal precies goedkoper is, moet ik nog uit gaan rekenen. Maar ik weet zeker dat zelfs het brood dat ik komende week ga maken, goedkoper en lekkerder gaat zijn dan de variatie die ik in de winkel kan vinden.
De groenten in de groentetas afgelopen donderdag gaan komende week gebruikt worden. De paprika's zijn al op, de witlof ook. De bietjes mogen nog even in de la blijven liggen. De groene kool gaat in een recept wat ik gevonden heb (waar we best wel 2 keer van kunnen eten denk ik zo) De postelein gaat in een salade voor bij de zelfmaak pasta woensdag. En het wordt nog wel  een paar keer mijn salade.
Er ligt voor 2 dagen nog vlees en voor de rest moet ik nog 2 keer hebben. Er moet nog een beetje groente bij en dan ben ik klaar voor deze week. Er ligt nog een halve heerlijke citroencake, die de mannen gisteren bakte, voor lekkers en zeker nog wel een keer toetje deze week.

Mijn budget deze week is €30. Dat is wat er nog in de pot zit. Dan hoef ik deze week geen geld bij te leggen. De week erna is het weer €42,05.

2 opmerkingen:

  1. Dus toch vijftig. Ik dacht al dat vorige bedrag gaat vast niet meer lukken

    BeantwoordenVerwijderen