donderdag 5 januari 2012

Nog veel te leren.

Vanmiddag voor de eerste keer de groentetas ophalen. Ik ben enorm benieuwd.(Ik kan wel online kijken wat erin zit, maar toch elke keer een nieuwe groente) Kleine Vent ook wel. Hij wil graag weten wat voor vieze dingen hij komende week moet eten, volgens hem (en dat terwijl hij echt makkelijk is met groente en graag nieuwe dingen probeert)
Alleen baal ik er een beetje van. Het weer doet vooral denken aan stevige herfststormen. Met bergen wind en regelmatig een hele hoos regen. En ik moet wel op de fiets. Zo erg hou ik ook niet van fietsen. Ik bedacht ook gelijk: als het bevalt, dan komt dat ophaalpunt gewoon dichterbij. Er zit er namelijk ook nog eentje dichterbij zag ik afgelopen week. Maakt niet uit, normaal is het even snel met de auto er langs, na Kleine Vent van school gehaald te hebben.

De paprika die er nog ligt zal z'n weg vinden naar de lasagne die we vanavond eten. Waar ik gelijk een stapel restjes groente van afgelopen week in mik. Maar om er een halve bloemkool en een stronk broccoli in te mikken is ook weer zoveel van het goede. En toen bedacht ik dus net: ik heb een klein bakje met soepgroente in de vriezer staan. En er is nu bergen meer plek in de vriezer dan gisteren (zover als dat mogelijk is) dus een groter bakje voor de gesneden soepgroente en er wat extra bloemkool en broccoli bij.

Omdat ik nu al weet wat we volgende week voor groente hebben (ongeveer dan) kan ik redelijk plannen wat we volgende week gaan eten. Wat best handig is, omdat ik dan mogelijke duurdere dingen wat kan verdelen. Zo heb ik voor deze week nog €18,95 over en enkel voor vrijdag nog wat vlees en toiletpapier nodig. Dat moet prima lukken. Voor volgende week heb ik ook al wel dingen in huis, dus ik hoop voor zo min mogelijk nog te moeten boodschappen.

2 opmerkingen:

  1. Leuk is dat he, nieuwe dingen bedenken om zo min mogelijk weg te gooien. Vind ik wel tenminste. Succes met je groentetas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij hebben hier de vitatas en nemen de gezinstas en de groentetas. we nemen hem alleen wel om de week want het is voor ons te veel. maar omdat het echt vers is kunnen we er bijna 2 weken mee doen en we willen ook wel eens iets anders zoals pizza oid dus ja dan heb je niks aan een pompoen of koolrabie:) ja kan wel maar wij hebben graag meerdere dingen op een pizza:) dus zo verdelen we het mooi en ja voor de jongste maken we de babyvoeding van het overige te veel:) zoals je begrijpt heb ik niet zulke groente eters, maar als we ze eten dan niet uit de vriezer want dat smaakt toch minder. tenzij we het in de soep doen idd:) wij bewaren de groenten in een kist gevoerd met stof en wol in de schuur. beschermd tegen vorst en vocht maar wel koel:)
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen