dinsdag 10 januari 2012

So far so good

Het gaat hier goed met alles. Behalve studeren, want omdat er gisterochtend iets misging (we moesten lopend naar school, wegens een verloren fietssleutel. Die dan nu wel weer terecht is). Ik had gisteren zo'n last van m'n voet (is voor mij ongeveer 1,5 uur lopen heen en weer) Ik heb gewoon allerlei kleine klusjes gedaan in huis. Brood gebakken, was gedaan, was opgehangen, even snel geveegd, de tafels een beetje opgeruimd. Pas rond 4en kreeg ik echt weer een beetje fatsoenlijk energie.
Overigens ontdekte ik dat mijn combimagnetronnetje niet zo heel geschikt is om brood te maken. Het brood staat te dicht op het verwarmingselement en daardoor wordt de bovenkant heel erg snel te donker. Maar dat maakt niet dat het niet lekker is. Ik heb zelf al 3 stevige plakken op. De kruiden maken het brood lekker fris en bijzonder. Het is alleen nog een klein beetje te nat van binnen. Maar anders had ik een zwarte bovenkant. Ook niet lekker. De smaak is in ieder geval goed. Tegen de tijd dat we wel een grote oven hebben, kan ik beter brood maken. Tot die tijd ga ik lekker experimenteren. En ook uitzoeken waar ik zo goedkoop mogelijk meel en bloem kan halen.

Grote Vent heeft ook een beetje de goedkoop bug te pakken. Omdat er dit weekend veel gebakken is (en dat heus nog wel vaker voor gaat komen) gingen er vrij veel eieren doorheen. Dus bedacht hij dat hij us zou vragen of bij z'n ouders de groenteboer aan huis daar, ook niet een grote stapel eieren kon meenemen. Dat scheelt aanzienlijk in de prijs. Ik krijg het er wel in denk ik.

Vanmorgen deed ik ook al boodschappen en heb nu alles in huis voor het avondeten deze week. Alleen voor vrijdag moet ik voor mezelf nog iets bedenken. Waarschijnlijk wordt het gewoon een restje van deze week. Donderdag weer een groentetas ophalen en vrijdag misschien nog extra groente halen op de markt. Waarschijnlijk moet er ook nog wel een keer brood zijn deze week. Maar dat moet ik nog even bekijken. Mijn budget deze week was €30. Vandaag gaf ik €12,20 uit. Dus ik heb er nog €17,80 van over. Kijken hoever ik daar mee kom. En wat ik nog nodig heb deze week.

De meterstanden van het gas en elektra vielen me zondag nogal tegen. Vooral het gas was een stuk  meer dan ik verwachtte. Afgelopen week verbruikte we 21m3 gas. De week ervoor 15m3. Een redelijke stijging vind ik zo.
En ondanks de lange tv sessie van Kleine Vent en eindeloze laptop momenten van mezelf, viel het elektra wel mee.
Ik ben benieuwd hoe het deze week zal zijn. Iedereen is weer aan het werk en naar school. Ik ben veelal alleen thuis. Daardoor verbruiken we zeker minder gas. Ik ben benieuwd hoeveel dat scheelt (ik ben best blij met zo'n enorm zachte winter. Minder winterdepressie momenten en de stookkosten zijn ook aanzienlijk minder dan bij een strenge winter)
Morgen komt de loodgieter de moederhaard goed schoonmaken en nakijken. Dan hoor ik wel of het een beetje allemaal nog in orde is.

3 opmerkingen:

  1. Dan moet het met studeren ook wel goedkomen toch als je deze week veel alleen thuis bent? Zelfgemaakt brood is zooooo lekker. Ik kan er niks van, maar hubby des te beter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt witbrood goed in de koekenpan bakken. Toen ik nog niet wist dat ik glutenintolerantie had deed ik dit regelmatig. Erg lekker brood was dat.
    Ik heb het geleerd van een Marokkaanse vriendin. Dus mocht je een Marokkaanse vriendin/kennis/buurvrouw hebben....

    Groetjes, VeggieMo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat het zo goed gaat. Soms is weinig nieuws toch ook alleen maar goed nieuws :-)

    BeantwoordenVerwijderen