woensdag 11 januari 2012

Soms heb je toch pech...

En toen was ineens m'n hele weekmenu naar de maan. De stroom heeft hier blijkbaar een 'kleine' storing gehad vannacht. Nog niet echt wat van gemerkt, maar toen ik de broccoli voor vanavond wilde pakken: Alles in de groentela zeik nat! De vriezer (natuurlijk bovenin...) was dus nogal helemaal ontdooid en blijkbaar was al het water naar beneden gelopen, zo de groentelade in. Omdat er ook gewoon vlees in de vriezer ligt, lijkt het me een slecht plan om m'n groente nog te gebruiken. Alles was nog maar net goed.
Maar dat betekend dat we ineens vandaag groene kool eten en dat ik voor morgen nog even iets moet verzinnen. Gelukkig staat er genoeg in de berging om vanalles te maken. Ik denk dat het lekker simpel spaghetti wordt.
Ik hoef dan wel niks extra's te kopen gelukkig, maar ik vind het wel erg zonde om m'n groente zo weg te doen. Ik wil echt graag snel een aparte vriezer en koelkast......

Voor volgende week heb ik wel al redelijk een idee van wat we gaan eten. Met de groente uit de groentetas kan ik prima 3 maaltijden maken en van de restjes van deze week en van de komende paar dagen, maak ik lekker soep. Even opnieuw instellen in m'n hersenen......

3 opmerkingen:

  1. Zonde zeg! Gelukkig hoef je er geen honger om te lijden, maar weggooien blijft vervelend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat vervelend. Hier kun je niets aan doen, maar wel jammer van al het eten dat je weg moet gooien. Of ga je de spullen uit de vriezer nog wel gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonde! Zul je altijd zien, net als je goed op weg bent.

    BeantwoordenVerwijderen