donderdag 19 januari 2012

Volgens mij werkt het....

De andere manier van budgetteren zou best wel eens kunnen werken voor me. Als ik DUO kan overtuigen dat ze me gewoon netjes het bedrag geven waar ik recht op heb en niet keer een keer zoveel, dan komt het wel goed. Waarschijnlijk lukt me dat pas voor eind februari, maar okay. Dan is de kans ook nog aanwezig dat ik dan eind februari niks krijg, om het te verrekenen. Maar als je weet wat je kan verwachten moet je er rekening mee houden natuurlijk.
Zo heb ik ook netjes de betaling voor mijn website ingepland (wat ik voorheen eigenlijk wel vergat) en alle mini betalingen die gewoon ook langs komen.
Ik plan alleen niet elke maand alles echt 'op'. Elke maand is er ergens tussen de €5 en de €30 'over' op m'n rekening. Daardoor kom ik niet voor grote verrassingen te staan, als ik toch ineens iets moet pinnen wat ik niet bedacht had. Nu hopen dat het werkt. Het zou namelijk betekenen dat ik het schoolgeld voor Kleine Vent wel bij elkaar kan sparen voor augustus, zonder daarbij aan m'n huidige spaargeld te zitten. En dat spaargeld nog wat extra aanvullen ook.

Als ik zo goed bezig blijf met de boodschappen, dan haal ik het makkelijk met de €100 die ik ervoor begroot heb (is de helft van het boodschappenbudget per maand). Eind januari ga ik eens kijken wat ik nu allemaal precies heb uitgegeven. Het kan namelijk echt nog wel beter. Maar ik doe m'n best. Het gaat steeds beter. De teller staat nu op €130,72. En dat valt me niet tegen, zeker niet omdat er een keer afhaal chinees en een keer 2 luxe broodjes bij zit.  En zoveel moet ik alsnog weer niet hebben voor volgende week. En omdat ik als enige soep had gegeten dinsdagavond, aten we gisteravond alsnog gewoon allemaal soep met stokbrood. Waardoor alles weer een beetje opschoof. Gelukkig kan dat prima, want vooral de groente is goed houdbaar. Ik heb m'n weekmenu voor komende week ook al bijna rond. De boodschappen doe ik volgende week op dinsdag, waardoor ik verder niet weg hoef (wonder boven wonder krijg ik steeds alles in m'n kleine koelkastje gepropt. Nu alleen nog een grotere vriezer, dat zou uiteindelijk nog meer geld schelen)

Al met al vind ik het best goed van mezelf. Het gaat best goed met de boodschappen, waardoor ik netjes binnen budget blijf. Nu moet ik echt nog even een gesprek met vriendlief organiseren, om te kijken hoe we het samen beter kunnen doen.

1 opmerking: