zondag 15 januari 2012

Weekmenu en boodschappen

Zo langzamerhand begint mijn manier van administratie bij vriendlief ook wel als nuttig te blijken.
Ik heb elke maand een stuk minder inkomsten en uitgaven, maar in de verhouding zijn mijn uitgaven vele malen hoger dan bij hem. En toch lukt het me om alles op tijd te betalen en alles netjes op orde te hebben.
Wat gewoon moet in mijn geval. Anders kan ik ergens een keer m'n rekeningen niet meer betalen. En dat wil ik koste wat kost voorkomen. En daarom heb ik m'n hele jaar aan vaste uitgaven in een spreadsheet gestopt. Met m'n inkomsten ernaast. En elke maand kan ik extra inkomsten en extra uitgaven er ook in zetten. Daardoor kan ik alles netjes bijhouden en alles in balans houden.
Omdat er een aantal grote veranderingen aan zitten komen dit jaar, moet er extra gespaard worden. En hoewel ik echt weinig over heb elke maand, doe ik m'n best om zoveel mogelijk te sparen, daar waar kan. Ik krijg het bij hem ook wel voor elkaar. Ooit gaattie het best leren.

Hij was best verbaasd dat ik afgelopen week alle boodschappen deed voor €30. En omdat ik een aantal gerechten niet kon maken, omdat de groente weg moest, heb ik nog wat andere dingen over. Waaronder wat vlees. Dat is dan weer voor deze week en blijf ik deze week ook wel weer binnen de €30. Daar ga ik tenminste voor. Hij doet in het weekend boodschappen voor 2 dagen, waarbij hij gerust meer uitgeeft als ik voor 5. Dat was voor hem best een openbaring. Ik wil uiteindelijk toe naar niet meer dan €50 voor 7 dagen (wat prima kan, dat weet ik)

Vriendlief bakt vandaag een appelkruimelcake en ik bak morgen een brood voor mezelf. Daardoor hebben we de hele week genoeg lekkers en met nog een halfje brood ben ik dan wel klaar. Gelukkig bakt hij heel erg graag. Past prima in mijn 'minder met pakjes, zakjes en mixen' doel voor dit jaar.
Verder moet ik nog even goed kijken wat ik nog nodig heb. In ieder geval voor 2 dagen wat vlees en voor m'n menu nog een paar dingen. Nog altijd is er genoeg drinken, dus dat hoef ik ook niet mee te slepen.

Mijn weekmenu voor komende week:
maandag: raapstelen stamppot
dinsdag: kippensoep met stokbrood
woensdag: spruitjes met hamlappen (voor zoonlief iets anders)
donderdag: spaghetti met wortel/kaassaus (nieuw recept)
vrijdag: bietjes

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen