woensdag 11 januari 2012

Wel heel makkelijk

Het studeren gaat makkelijk dan ik dacht. Met een beetje hulp van de instelling wel.
Blijken ze de opdrachten die ik moet inleveren, ook te gebruiken voor een praktijkdag. Die ik dus al gehad heb. En ik dus ook de antwoorden heb. Dus alleen nog keihard blokken voor m'n tentamen en dan heb ik weer 6 punten erbij! (zou de teller op 24 doen komen)

Vandaag zag ik wat er in de groentetas zit donderdag. En ik werd er een beetje blij van. Lekkere raapjes, spruiten en cherrytomaatjes. Iedereen tevreden deze week. Voor iedereen in huis iets extra lekkers. Alleen de prei moet ik even doorschuiven. Daar ben ik dus echt geen fan van. Er zitten ook uien in. Wat ideaal is, want ze waren hier bijna op.
Met het budget gaat het iets minder. Gisteren hadden we echt geen zin in broccoli en omdat we toch in de stad waren, omdat zoonlief graag iets voor z'n spaargeld wilde kopen, huppelden we even door de AH. Een grote zak verse spinazie, bakje slagroom, toetje voor zoonlief (en nog iets wat ik nu gewoon al vergeten ben...). Wel lekker gegeten, maar toch weer €5,20 van het budget af. Totaal is dat nog €12,60. Voor vrijdag hoef ik niks meer te halen. Alles schuift een stukje door. Alleen de vrijdag blijft staan. 
Dus eten we vandaag alsnog broccoli, morgen sperziebonen en volgende week groene kool. De mannen koken dit weekend weer, dus dat weet ik allemaal nog niet. Volgende week heb ik voor 4 dagen al groente en ik maak 1 dag soep. Voor het avondeten dus alleen weer toetjes en vlees. Waarbij het minder vlees al prima werkt. Ik gooi in allerlei recepten gewoon veel minder vlees is. Gisteren gooide ik in plaats van vlees, een paar grote champignons door het eten. Zonder protest zelfs.

Het zelfgebakken brood blijkt een ideale snack te zijn. Het pakt makkelijk en het is lekker. En een stuk gezonder dan koekjes natuurlijk. Ik ga zeker vaker dingen proberen.

1 opmerking:

  1. Lekker bezig hoor! Klinkt lekker, eigen gemaakt brood!

    BeantwoordenVerwijderen