woensdag 4 januari 2012

Zelf maken

Tijdens het avondeten (we aten bobotie) dacht ik ineens: dat moet je toch gewoon zelf kunnen doen?
Dus besloot ik even een google rondje te doen en vond 3 recepten die ik ga proberen. Allemaal variaties op hetzelfde, maar een beetje uitproberen is leuk.

Omdat ik eigenlijk allerlei dingen liever zelf ga maken, bedacht ik ook een kookboek wat we gaan maken. Een klapper overigens, omdat we er echt steeds dingen gaan bijvoegen in allerlei categorie├źn. Dus allerlei lekkere recepten die we al hebben en recepten die we nog gaan proberen (die we lekker vinden dan)
Het lijkt me allemaal een stuk gezonder, zonder allerlei bewaarmiddelen in al die zakjes. En ik wil er een beetje vanaf. Hoewel het soms enorm makkelijk is, moet ik er echt geen gewoonte van maken. Ik ga het gewoon allemaal proberen.

4 opmerkingen:

  1. Wij hebben ook wel eens zelf bototi gemaakt, op basis van de ingredienten die op de verpakking van de wereldgerechten stonden. Was erg goed gelukt :)

    Ook heb ik een kookboek met allemaal recepten zonder pakjes...

    Succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak tegenwoordig vaak dingen uit een oud kookboek van mijn oma. Toen waren er nog helemaal geen zakjes, dus dat lost dat probleem direct op.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook hier staat een "Margriet-kookboek" in de kast, uit 1958 als ik het goed heb. Met handgeschreven notities van oma! Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is zekere tof! een kookboek van oma!

    BeantwoordenVerwijderen