woensdag 8 februari 2012

grotere vriezer

Ik moet echt snel een grotere vriezer! Het zo in de pan gooien van wat ik dit weekend al kookte, bleek ideaal. De pasta smaakte er niet minder om en de bami was gewoon lekker. In 5 tot 10 minuten was ik klaar met een fatsoenlijke maaltijd. Ideaal als je echt heel moe ben en totaal geen zin heb in koken.
En omdat ik gewoon weet dat er na de zomer een enorm drukke periode aanbreekt, ga ik toch maar eens nadenken over hoe ik dat makkelijk kan opvangen. Zonder dus concessies te doen op wat ik eet. Wat juist dan ook nog gewoon belangrijk is.
Maar om daar een beetje fatsoenlijke voorbereidingen voor te treffen, gaat een minivriesvakje niet genoeg zijn. En een koelkast waar ik maar 2 of 3 dagen boodschappen in kan proppen is ook niet alles. Daarbij kan deze ook echt niet zo zuinig zijn als ik graag wil. Dus een halve verbouwing van de keuken gaat er wel aankomen. Wat ook meer kastruimte gaat opleveren.
Maar helaas, net als alles, dat kost geld.
En dat moeten we even organiseren, want er moet dit jaar nog meer gedaan worden.
Maar mijn prioriteit is keuken voorlopig (dit kunnen we namelijk prima voorbereiden nu het echt koud is)
Dus zoek ik weer van alles uit over koelkasten, vriezers, keukenkastjes, werkbladen, indelingen en al dat soort dingen. En maak ik een kostenplaatje. En op dit moment valt het me best mee. Het is natuurlijk een IKEA keuken en daarbij is alles makkelijk in te passen. Ook de kosten vallen daarbij best mee gelukkig. Maar toch blijft het een boel geld. En daar moeten we even voor sparen.
En gelukkig heb ik eindelijk een beetje alles op orde (hoewel de gemeentelijke belastingen nog altijd niet geheel kloppen)
We kunnen het wel doen allemaal, maar omdat er nog wat andere grote uitgaven komen dit jaar, moeten we zorgvuldig plannen. Door alles een beetje te spreiden kunnen we dit jaar alles doen.

1 opmerking:

  1. Plannen voor dit soort dingen is nooit gek, vaak valt het toch tegen en dan is het fijn dat je weet dat alles gewoon nog goed kan komen.

    BeantwoordenVerwijderen