dinsdag 21 februari 2012

Ik ga het proberen!

Na een hele week van vrijwel geen laptop en geen blogjes lezen, ben ik een rondje aan het maken geweest langs allerlei leuke blogjes die ik altijd al lees en ontdekte een aantal leuke nieuwe.
Met in het bijzonder: Uit het zeeuwse
Een dame die eigenlijk wel dezelfde missie heeft als ik. Alleen is zij al heel goed bezig. Ze kookt zo veel mogelijk zonder e-nummers (de slechte dan)
Tijdens het lezen van haar nog relatief nieuwe blogje, kwam ik al een aantal adressen tegen die ik zeker ga bezoeken op zeer korte termijn. Het voordeel is dat het allemaal vrij goed in de buurt is voor mij.
Zo vond ik een kaasboerderij vlakbij, die dus ook allerlei andere leuke streekproducten heeft. En nu wil het feit dat ik nog leuke cadeautjes zocht voor 2 verjaardagen aan het eind van de week. En deze mensen houden van het goede leven en lekker eten en drinken. Dus een goed stuk kaas, een lekker biertje en een lekkere fles sap en dan ben ik al een heel stuk. En alles van lokale boeren. Dan nog wat andere kleine dingetjes erbij en alles leuk inpakken.
Het meest ideale van deze kaasboerderij: ze hebben een webwinkel! Er kan dus heel makkelijk online besteld worden. Ideaal voor zo'n chaoot als ik. Maar omdat er toch een tripje die kant op in de planning stond, ga ik deze week zelf langs de winkel.

Deze week gaat er een hap uit mijn "goede aanbiedingen" potje. Ik ben bijna door mijn fruit heen en daar moet een stapel vervanging voor komen. Ook de aardappels zijn op, maar in de aanbieding. En mijn favoriete kwark/yoghurts zijn in de aanbieding. Maar of ik dat doe, weet ik nog niet. Ik begin toch maar langzaamaan aan het plan zonder slechte e'tjes.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd. Ga je volgen hoor! En woon je ook op Walcheren? (ik in erremuu)
    Groetjes en succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik deed een blogrondje vandaag en kwam dus bij jou ;-)
    En jij dus ook bij mij, aan mijn volgers te zien! Leuk!
    In Limburg zijn ze nog schaars, de "groene" bloggers, of net te ver weg vanaf mijn woonplaats. Jammer, want tips voor winkels in de buurt zijn altijd leuk. Maar dat komt vanzelf wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan je yoghurt ook zelf maken met de middelen dat je waarschijnlijk al in huis hebt. Recept hiervoor op mijn blogje onder Recepten.
    Ik vind je blogje fantastisch, vlot geschreven en met veel tips! Ik kom zeker terug!

    BeantwoordenVerwijderen