woensdag 1 februari 2012

Koud!!

Ik moet mezelf afleren eerst even de temperatuur te checken voor ik uit bed stap. Ik wilde vanmorgen prompt niet meer uit bed. Gemiddeld -5 zei m'n telefoon me. Van vriendlief hoorde ik dat het bij ons zelfs -7 was. Echt een slecht plan om dan je warme bed uit te rollen.
Maar Kleine Vent moest nu eenmaal naar school, dus om 10 over 7 toch maar m'n bed uitgerold en terechtgekomen in een al redelijk warme woonkamer (lief vriendje heb ik ook, al de verwarming aangezet een kwartier eerder) Om om half 8, na mijn eigen ontbijt, Kleine Vent ook uit bed te toveren. En gelijk te zien dat hij er eerder uitzag alsof hij al een paar dagen niet geslapen had, inplaats van de brave 11 uur die hij er op had zitten (echt een dik record voor hem) Na een half broodje was wel duidelijk dat we voorlopig toch de deur niet uithoeven. Meneer is best ziek. Een dagje extra rust is wel prettig. Misschien wel meer, dat ligt aan het ziekje wat in hem zit.

Daardoor zit ik nu nog enorm lui, in m'n pyjama, gewoon wat blogjes te lezen en wat onderzoek te doen om een budget te maken voor ons nieuwe plan. Straks ga ik lekker even douchen (lang zal het niet worden, het keukenraampje met enkel glas bleek na een douchebeurt van vriendlief vanmorgen gewoon bevroren) Toch zal ik vanmiddag nog even boodschappen moeten gaan doen. Een beetje kipfilet halen en zeker gebruiken maken van aanbieding van kaas bij de C1000, nu de kaas een stuk harder gaat. En omdat ik toch niet zoveel boodschappen hoef te doen deze week, ga ik gewoon voor de biokip en niet de plofkipjes. Hou ik er uiteindelijk meer kip aan over ook, na het bakken.

En dankzij de enorm goed schijnende zon, hier in de woonkamer, heb ik de verwarming lang zoveel niet nodig als ik dacht. Hij blijft wel een klein beetje aan, vanwege de leidingen in huis. Maar het gaat allicht een stapel schelen op maandag als ik de meterstanden weer even opschrijf.

2 opmerkingen:

  1. Groot gelijk! Hier is het ook erg koud, maar het zonnetje schijnt en dat maakt het bij elkaar toch best lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe is het met je zoon? Nog erger ziek geworden?
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen