zaterdag 4 februari 2012

Slechte planning

Omdat het nu eenmaal koud is hier (vanmorgen om 10 uur nog altijd -10) dachten ze van de gemeente hier: laten we de riolering maar eens vervangen. Ik vind het prima dat ze het doen, want er zitten nog altijd asbestpijpen in de bergingen hier, maar toch. De timing is wat minder. Ik heb dus vanaf maandag 10 uur tot een nog nader te bepalen moment in de week (op zijn vroegst pas woensdagmiddag) geen afvoer. Helemaal nul. Dus niet wassen, niet afwassen, niet douchen, niet doortrekken, niks door de gootsteen. Ohja, er staat er een Dixi bij de buitendeur voor dat soort zaken..... En we melden het ook maar even 3 dagen voordien, want dan weet u het tenminste.
Gelukkig pas op maandag vanaf 10 uur, waardoor we allemaal al weg zijn voor die maandag. Kleine Vent is op maandagen de hele dag bij oma. Verder ga ik zelf maar even een paar dagen overdag bij m'n ouders bivakeren denk ik. Want anders wordt het wel heel lastig.
Het niet wassen en niet afwassen, lossen we dit weekend nog op. Morgen gooi ik er nog 2 wassen doorheen en dan is alle was weg. Voor de maaltijden kook ik morgen wat dingen en die mogen dan even in de koeling blijven wachten. Dan kan de afwas nog gedaan worden en moeten we het best redden die 3 dagen. Maar het niet kunnen douchen of niet doortrekken is wat problematischer. Daar bedenken we ook wel weer wat op.

Gelukkig is het voor Kleine Vent wel lekker buitenspeelweer (gisteren uitgebreid wezen slee├źn met Tante en vriend. En daarna lekker in hun bubbelbad) Maar hij is net zo'n fan van kou als ik. Liever niet als het niet hoeft. En toch gaat hij gewoon lekker naar buiten! De gigantische sneeuwpop van de alle buurtkinderen is het bewijs dat iedereen hard gewerkt heeft (hij is echt een meter of 2 hoog)
Ondanks de kou, valt het me nog best mee wat we stoken. Doordat vrijwel de hele week de zon goed geschenen heeft (en dat dus precies 70% van de dag in onze woonkamer) heb ik niet extra hoeven stoken. Omdat de moederhaard 'snachts op de waakvlam gaat, zijn de verwarmingen ook nooit echt koud en dus niks dat kan bevriezen (behalve ons enorm slechte keukenraampje, met prachtige ijsbloemen aan de binnenzijde)
Komende week ook nog even een rondje ziekenhuis, voor een nare bloedprik. Ik zal er wel even moeten zitten om op te warmen, maar dat geeft niet. Het is geen straf met een kopje warme chocolademelk.

1 opmerking:

  1. Minstens 3 dagen geen afvoer?!?!?! Hellepie! Lekker dat Kleine Vent zich zo vermaakt buiten, het nodigt natuurlijk ook wel uit, dat stralende witte met zo'n stralend zonnetje hier.

    Bij mij slaat de verwarming ook amper aan door de zon. Scheelt wel een hoop, hoor.

    Sterkte met die vervelende bloedprik, een bakkie met chocolademelk en een goeie opwarmer.

    BeantwoordenVerwijderen