dinsdag 27 maart 2012

besparen kost tijd

Het is even wennen aan het nieuwe dashboard bij Blogger.
Maar alles went uiteindelijk.

Het valt me enorm op: het is weer bekend dat de kinderbijslag straks komt. Ik krijg allemaal aanbiedingen van kledingzaken, met kortingen en extra aanbiedingen en zo.
Maar helaas: ik heb hoogstens iets voor mezelf nodig en dat zoek ik toch wel waar ik altijd zoek: op marktplaats. Want ik groei zo langzamerhand uit mijn broeken. 2 passende broeken is niet ideaal. Dus eentje erbij die ook nog langer gaat passen is best een prettig idee. En nu kan ik nog overal rond zoeken, omdat het niet enorm haast heeft. Dat scheelt vaak aanzienlijk in de kosten.

Gisteren heb ik niet alles gedaan wat ik graag wilde doen. Maar het geeft niet. Voor het eerst sinds lang weer eens op de fiets mijn boodschappen gedaan. Nu heb ik voorlopig genoeg aardappelen in huis en hoef ik de rest van de week geen boodschappen meer te doen. En dan zou ik dus prima binnen het budget blijven. Ik heb nog bijna €5 over. En ik kocht een aanvullen voor de voorraad, omdat het toevallig aanbieding was. Volgende week wordt het een grotere uitdaging. Dan is al het vlees uit de vriezer echt op en zal ik dus extra moeten opletten dat ik niet teveel uitgeef. Als het verder goed gaat deze week, dan gebruik ik de €5 die ik nu nog over heb, voor groente voor volgende week. Niet helemaal eerlijk misschien, maar nog altijd binnen budget. April begint echt vrijwel helemaal schoon. Straks is vrijwel alles op. Gelukkig heb ik nog 3 slaplantjes staan, die nog even moeten groeien, voor ik ze kan gebruiken. Heerlijk om een paar keer goede salade mee te maken. Hopelijk kom ik zover dat ik 2 nieuwe kan zaaien deze week. Dan heb ik over een paar weken weer sla voor niks.
Helaas merkte ik gisteren wel, dat er 2 boutjes uit mijn bagagedrager gehaald zijn. mijn fiets staat inmiddels al vrij lang buiten (ik krijg hem niet zo goed meer de berging uit, als hij er eenmaal in staat op het moment) en aan 1 kant zijn beide boutjes, waarmee mijn bagagedrager vast zit, gewoon weg. Dat moet ik deze week nog even repareren (gelukkig een bekende die vast wel even 2 boutjes voor me heeft, die passen)

Verder was mijn kaassausje niet helemaal een succes. De bloem loste niet helemaal goed op en daardoor bleef er een raar gevoel in je mond over als je de saus at. Maar de smaak was prima. Volgende week toch wat minder bloem en iets meer boter en dan ben ik er wel denk ik. Ik zal binnenkort eens het recept online mikken. Omdat het stiekem dus enorm simpel is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten