vrijdag 16 maart 2012

beter dan nu

Een reactie op mijn vorige stuk was dat er in april meer budget vrij gepland was voor Koninginnedag. Vanwege toch wel de goede deals. Stiekem doe ik dat ook wel (zie wel €150 voor kleding in april, erg ongebruikelijk veel voor hier) Maar ik heb zelf iets meer dan een week ervoor een rommelmarkt. Daar wordt ook weer wat extra verdiend, waardoor ik dat weer kan besteden op de vrijmarkt.
Vaak ga ik ook net na de vrijmarkt even door de stad. Er ligt vaak veel spul wat mensen dus zelf niet meer mee willen nemen. Gewoon voor het oprapen. Een paar jaar geleden nam ik een stapel dure merk overhemden mee, die gewoon in een tas naast het vuilnis stonden. Het leverde een paar leuke kledingstukken voor mezelf op en de rest van de overhemden heb ik ondertussen zelf wel weer verkocht.

Verder gaat het qua geldzaken best okay. Ik moet nog 8 cent voor een uitbetaling bij MoneyMiljonair. Ik vond gisteren een kleine opdracht die me weer wat geld gaat opleveren (waarschijnlijk gewoon een extra maand boodschappenbudget bedrag....) Hopelijk kan ik nog wat van dat soort kleine opdrachten vinden. Ik probeer toch elke maand een bedrag extra binnen te gaan krijgen. Als ik er alleen al de VVE bijdrage van zou kunnen betalen, zou ik er helemaal gezellig van worden (is elke maand een bedrag van €78,59)
En daarnaast natuurlijk gewoon een keer netjes m'n budget volgen. Want ik maak er nogal een potje van. Ik ben de afgelopen tijd veel te moe/misselijk/chaotisch geweest om echt actief alles netjes te doen. En nu het qua zwanger zijn best goed gaat, ben ik ineens zo enorm verkouden, waardoor er ook weinig van komt. Vanaf volgende week moet ik van mezelf heel netjes mijn budget volgen. Anders kom ik deze maand niet uit. Na wat extra rekenen kwam ik tot de conclusie dat wat er op mijn rekening stond best toereikend was voor deze maand. Alleen hou ik er niet zo van om tegen het eind van de maand op 0 te eindigen. Soms zijn er dus ineens onverwachte kleinere uitgaven (zoals ineens een schoolreisje dat vrij snel betaald moet worden) of ik ben gewoon iets vergeten.

Dus hierbij: ik tik mezelf even op de vingers, want het moet echt beter!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen