vrijdag 30 maart 2012

Bijzonder weinig boodschappen

Ik deed vandaag weer het grootste deel van de boodschappen voor volgende week.
En het lukte best aardig. Want volgens mij heb ik meer dan ik volgende week nodig heb.

Even een lijstje:
- Pak zoutjes
- Vanillevla
- tomatensoep
- mona pudding (van de aanbieding, hier erg favoriet)
- Zelfbak croissantjes (voor pasen alvast)
- blikje kidneybonen
- huzaresalade
- klein flesje cola
- rundertartaartjes ( in de aanbieding en met 35% korting)
- boterhamworst
- 2,5 kg jonagolds
- bos bospeen
- 500gr witlof
- bakje aardbeien
- heel bruin brood
- heel mais brood
- 2 mango's

Ik rekende uit: €18,05
Dus nog €1,95 over. En nog het restje van deze week van €3,75. Nog €5,70 voor de overige dingen. Ik ga het proberen te halen. Er is ineens best veel op deze week. De koelkast is bijna helemaal leeg.
Zoals het er nu uitziet heb ik al een redelijk menu voor komende week in huis.
- witlof met verse worst (kidneybonen voor Kleine Vent)
- Frietjes met stoofpeertjes
- Rijst met rode saus
- wortels met tartaartjes (Kleine vent krijgt vissticks uit de vriezer)
- Kip met doperwten.

Ik moet nog verse worst en kip halen. Beide uit de aanbieding en passen binnen het bedrag dat ik nog heb. Ik heb geen idee wat er nog allemaal tussendoor gaat komen, maar ik heb in ieder geval al soep voor de week erna. Misschien dat ik die er deze week wel tussendoor gooi en iets anders laat vervallen, mocht het echt niet lukken met m'n budget.
Het valt me we op dat, ondanks dat we veel brood eten, de kosten niet erg hoog zijn daarvoor. Het brood voor volgende week kost me €3. Even omgerekend is dat ongeveer €0,14 per persoon per dag.
Natuurlijk zit er dan nog geen beleg op, maar het viel me wel op. Het avondeten is daarentegen stukken prijziger. En daar probeer ik dan ook kleine beetjes op te bezuinigen, door goed te plannen. Wat me steeds beter afgaat gelukkig. Ik rekende uit voor deze week dat ik per dag gemiddeld €2,21 uitgegeven (en ga uitgeven) heb voor het avondeten. En dat is eigenlijk beter dan ik dacht. Nog geen €0,75 per persoon per dag. Uitzonderlijk laag deze week. Ik ben benieuwd wat het de week erna wordt.

3 opmerkingen:

  1. Het wordt zo een echte sport hè? Soep kan idd een goede plaatsvervanger zijn. Houdt jouw zoon daarvan? Ben benieuwd hoe je het de week erna gaat redden. Dan moet je misschien meer uitgeven omdat je door je voorraadje heen raakt.

    Heb je nog geen zin om zelf brood te bakken?

    Dank je voor je reactie. Je hebt gelijk met je laatste zinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed zeg, respect vanaf deze kant hoor!

    BeantwoordenVerwijderen