vrijdag 2 maart 2012

een complimentje voor iedereen

Gisteren was het nationale complimenten dag. Ik wist het toevallig. Bij Kleine Vent op school hadden ze er aandacht aan besteed. Zeker omdat veel kinderen daar toch minder zeker zijn van zichzelf (hilarisch genoeg dus allemaal belachelijk slimme kinders) Ze moesten aan hun buurman/vrouw een compliment geven en dat opschrijven op een papiertje. Dan kon de buurman/vrouw het meenemen. Kleine Vent vroeg of hij niet voor thuis een complimentenbriefje mocht maken (hij zit op het moment naast degene met wie hij het minste kan opschieten. Volgende week niet meer gelukkig, scheelt in zijn humeur) Juf vond dat ook prima. Zelf kreeg hij een briefje waarop stond: jij ben altijd heel aardig. Dat vond hij best fijn, dat zijn buurvrouw hem dus aardig vond. Ook al plaagt ze hem soms.
Zijn briefje vond ik vanmorgen in zijn agenda. Het was echt heel erg lief. Wat er precies op stond is nog even een geheimpje van ons, maar ik vond het zo lief.

Omdat we afgesproken hadden dat er minder tv gekeken zou worden, hadden we ook bedacht dat Kleine Vent dat ook lekker meer kon buiten spelen. Dus kwam zijn step weer tevoorschijn en vertrok hij direct na school naar een vriendje van de oude school. Om kwart over 5 stond meneer weer voor de deur, in een aanzienlijk beter humeur dan hij vertrokken was. En vervolgens is dat humeur niet meer vertrokken. Waar het normaal smorgens echt een drama is om hem op tijd op school te krijgen (wat dus ook regelmatig niet lukt) was het vanmorgen, toen ik uit bed kwam, duidelijk dat het ging lukken. Hij was inmiddels half aangekleed en op zoek naar de andere helft van zijn kleren tussen de was.
Dus in plaats van dat ik hem om 8 uur voor 100ste keer moet vragen om aan te kleden, stond ik om 5 over 8 al naast mijn fiets en was ik zowaar om 10 voor 9 alweer thuis. Kleine Vent dik op tijd op school en hij vond het heerlijk om niet zo te moeten haasten.
Ik heb hem wel 10 keer verteld dat ik het zo fijn vond dat we niet hoefde te haasten en dat het zo veel gezelliger is.


Verder nog wat leuke post hier. Het is lekker allemaal reclame, maar wel gerichte reclame hier afgelopen week. De reclame zelf vind ik allemaal prima, vooral voor de ideeën. Maar de laatste tijd zit er bij deze gerichte reclame toch vaak net iets leuks, wat straks wel enorm nuttig is. Afgelopen week is het steeds een klein feestje om naar de brievenbus te lopen.


En ook nog wat feestelijks: volgens mijn tellertje op m'n blog, gaat vandaag ergens de 50000 bezoeker langskomen. Vet bijzonder vind ik zo. Ik had nooit verwacht dat er mensen zouden komen die het leuk zouden vinden om mijn verhalen te lezen. Mijn eerste idee erachter was een extra plekje voor reclame voor mijn shopje. Maar het is uiteindelijk heel iets anders geworden. Het is heel fijn om grote frustraties soms even kwijt te kunnen. Of juist hele blije dingen. En het voelt een beetje als een voet tussen de deur. Ik wil graag beter eten en het voelt een beetje alsof er regelmatig mensen meekijken. Dat helpt. En ik vind het eigenlijk net zo leuk om al die andere blogjes te lezen. Ik leer er veel van en krijg er vaak nog meer leuke ideeën van. En hoe chaotisch het gaat worden straks, ik ga er toch lekker niet mee stoppen, dat lezen. Het is zo'n lekker rustig momentje op de dag.

1 opmerking:

  1. Alvast gefeliciteerd met je 50.000e bezoeker, bijzonder he, dat je zoveel mensen weet te bereiken! Geniet van je dag verder :-)

    BeantwoordenVerwijderen