vrijdag 23 maart 2012

een vanalles blogje

In mijn zoektocht naar zaden voor mijn balkonmoestuin, kwam ik een website tegen die ik gelijk even bewaard heb. Echt geweldig. Met heel erg veel tips en voor weinig geld allerlei verschillende zaden.
Ik bestelde voor wel €3,39 (van mijn al jaren bijna over datum paypalrekening) 9 verschillende soorten groenten/fruit/kruiden. Allemaal geschikt voor mijn mini tuintje.
En omdat er nu eenmaal iets met wachtlijsten is bij dingen als volkstuintjes tegenwoordig (zelfs hier, waar toch best wel mensen hun eigen tuin hebben) besloot ik ook gelijk maar even een mailtje te sturen naar de volkstuinverening hier in de buurt. Maar nu dus ruim op tijd bericht dat ik graag een tuintje wil (minimaal 125m2, dus best groot)
Dat betekent ook dat ik komende winter alles zou kunnen plannen en indelen. Als ik een plekje krijg natuurlijk. Maar ik heb er stiekem nu al zin in. Voorlopig moet ik het doen met het opstarten van mijn minimoestuintje op mijn balkon. Maar wel met allerlei verschillende dingen.
Zoals het er nu uitziet met:
- aardbeien
- boontjes
- cherrytomaatjes
- kleine pepertjes (apart soort)
- oregano
- aardbeispinazie (vond het zo intrigerend)
- blauwe bessen (een kleine variant)
- basilicum
- citroenmelisse.

Ook heb ik nog wat leuk uitziende bloemen besteld, die ook weer een ander gebruik hebben dan alleen maar mooi zijn. Het is nog wel even een grote klus om alles dus klaar te maken voor al die planten, maar ik heb er zin in. Ik moet wat dingen opkweken, voordat ze naar buiten mogen. Het is vaak nu nog snachts te koud.

Ondertussen vond ik bij mijn opruiming ook nog een cadeaupasje van de gamma, waardoor ik weer wat extra klusmateriaal heb aangeschaft, zonder het op mijn rekening te voelen. Ik kan nog een emmer muurreparatie spul aanschaffen met het pasje, met slechts bijbetalen van €5. Dan ben ik al een heel eind om de kamer weer in orde te hebben. 

Met mijn boodschappenbudget ging het deze week prima. Ik heb deze week €19,50 uitgegeven. Met nog €0,50 over, heb ik ook al een maaltijd voor volgende week in huis gehaald. Ik ga volgende week gewoon weer proberen voor €20 boodschappen te doen. Moet prima lukken denk ik, daar waar ik weer geen vlees hoef te kopen (het gaat echt langzaam hier met dingen als vlees) Vanmiddag ga ik nog even naar de markt om wat groente te kopen, waardoor dat ook vrij goedkoop kan. Ik denk dat het wel weer gaat lukken.

3 opmerkingen:

  1. Hé tof van je balkontuintje. Al doet jouw berichtje me het schaamrood op de wangen krijgen. Met 1000 m² grond heb ik nog niks staan dit jaar, wat op een moestuintje moet lijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eindelijk een nieuwe vrouw.

    Mijn groene vingers zijn blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo, meestal reageer ik niet op blogs, maar voor goedkope zaden en veel keus, ook in pepers, kijk eens op www.123zaden.nl

    BeantwoordenVerwijderen