donderdag 29 maart 2012

Gratis en leerzaam.

In mijn pogingen om mijn studie wat sneller te laten verlopen (ik loop nog steeds 1,5 jaar achter eigenlijk) lees ik nu zoveel mogelijk en probeer ik zoveel mogelijk opdrachten af te ronden.
Maar naast al dat leesvoer voor mijn opleiding, heb ik nu ook nog ander leesvoer.
Het boek "je geld of je leven, op weg naar financiƫle onafhankelijkheid' ligt sinds vanmorgen op mijn tafel om gelezen te worden. Het mooiste? Gratis gedownload online. Maar wel met een bijdrage aan een prachtig project. Ik zeg: vooral even kijken!

Verder ben ik bezig met mijn moestuintje. Ik had al een tijdje 2 flessen klaarstaan. In 1 heb ik gisteren eindelijk wat pluksla gezaaid. De andere heb ik vanmorgen voorzien van een kropje sla, dat ik 'kant en klaar' kocht, maar nog even moet groeien. Vandaag wil ik nog wat flessen omtoveren in plekjes voor plantjes. En als het even meezit en het weer is lief, dan ga ik proberen er een paar op te hangen. Dat is voor mij ook weer een klein stukje richting de onafhankelijkheid. Wat stiekem toch wel een doel is. Ik wil uiteindelijk graag een leuk huis, met grond genoeg om wat dieren te houden en een grote moestuin te hebben. En zolang dat nog toekomstmuziek is, moet ik er gewoon hard voor werken om ervoor te zorgen dat het daadwerkelijk gaat gebeuren ooit.
In de tussentijd ben ik ook weer goed bezig met mijn boodschappen budget. Ik heb komende weken niet erg veel tijd om uitgebreid te gaan winkelen ofzo. Dus daar heb ik mijn 'budget' maar even voor weggezet. Er moet in huis nog zoveel gedaan worden. Ik ben nog altijd niet klaar met de muur, wat ik eigenlijk al af had willen hebben. Maar het schiet gelukkig wel op. Ik ben bijna klaar om de hele muur voor een 2e keer te voorzien van een laagje pleisterwerk en dan is het klaar om geschilderd te worden. Dankzij mijn ouders komt er een fris en vrolijk kleurtje bij. Er was namelijk nog een pot appeltjesgroen/geel over. Met het hele lichte blauw wat we hier zelf nog hebben staan, staat het leuk en kost het helemaal niks. Het geld dat 'over' is, gaat richting het VVE en mijn spaarrekening. Langzaamaan begint het vruchten af te werpen, dat zo zuinig mogelijk proberen te zijn. Want zelfs met een lager bedrag aan inkomen, betaal ik nu al mijn rekeningen alsnog.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb het boek ook gedownload en gisteravond begonnen met lezen. Ben benieuwd naar het einde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het ook gedownload, heb er veel over gehoord/gelezen en ben nu wel benieuwd of het echt zo'n eye opener is als veel mensen zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen