zaterdag 10 maart 2012

ik maak graag

Wonderbaarlijk gaan mijn sloffen echt heel snel. Ondertussen zitten ze allebei om de leesten gespeld en heb ik eentje al half in elkaar gestikt. Het kan natuurlijk met m'n naaimachine, maar ik doe het lekker op de hand. Omdat ik dat gewoon erg leuk vind en omdat mijn naaimachine nog niet meeverhuisd is.
Dus als het een beetje meezit, is mijn nieuwe paar sloffen volgende week klaar en heb ik weer warme voeten. Gelukkig heb ik nog anti-slip spul in de kast staan, wat ik er dan onder kan smeren.
Ik vind het heerlijk om op de bank te zitten en een beetje te rommelen. Ik maakte al een laptophoes van allerlei kleine vierkantjes gekleurde vilt, die ik nu af en toe nog wel eens gebruikt (laptop hoeft niet zoveel te verhuizen) en ik maakte allerlei mutsen voor de winter (daar waar ik vrij lang een muts draag, omdat ik snel last heb van m'n oren. Winkelmutsen zijn vaak te kort of zijn niet leuk)
En komende tijd ga ik echt nog wel vanalles maken voor ons beebje. Leuke versieringen voor de kinderkamer of nuttige dingen die gebruikt moeten gaan worden.
Het voelt dan echt alsof ik iets geweldigs bereikt heb, als er dan weer iets af is en ik vind het leuk en goedgelukt. Zeker als andere mensen het daarna ook leuk vinden.
Ons beebje zal er ook echt wel aan moeten geloven. Kleine Vent wilde nooit iets aan wat zelfgemaakt was. In zijn hoofd kriebelde en prikte het. Geen idee hoe dat komt, maar hij vond het en wat dat betreft is hij enorm eigenwijs. De enige keer dat hij iets droeg wat ik maakte, was bij een theatervoorstelling. En nu mag ik wel dingen voor hem maken, zolang het maar geen kleren zijn.

Over het algemeen maak ik wel graag dingen. Ik bak graag, ik naai/brei/haak graag, schilderen vind ik heerlijk rustgevend. Alles heeft uiteindelijk als effect dat er iets komt wat er voorheen niet was.

Voorlopig werk ik dus even aan mijn sloffen. Daarna kan ik hopelijk weer gewoon functioneren en kan ik actief beginnen aan het repareren van de muur in de nieuwe slaapkamer. Ik wil zo snel mogelijk er een grote kast kunnen neerzetten (deels eigenbelang natuurlijk, want dan kunnen mijn maakspullen erin.)

1 opmerking: