zondag 25 maart 2012

klusweekje

Deze week word een week van opruimen en klussen. Ik heb spullen genoeg om me de hele maand bezig te houden, maar ik begin met een weekje. Een stuk van de muur moet klaar zijn om geschilderd te worden en de resten van de bom in de woonkamer moet opgeruimd worden (er is echt iets ontploft ofzo) Kleine Vent heeft als opdracht zijn kamer op te ruimen, zodat ik eindelijk eens zijn gordijnen kan gaan ophangen.
Met het mooie weer dat toch wel aan blijkt te houden, heb ik ook enorm zin om allerlei dingen te planten. Ik ga ook druk met het voorbereiden van het balkon voor al mijn wilde plannen.
Gelukkig maakt het mooie weer ook dat we minder elektra verbruiken. Kleine Vent gaat steeds meer lekker buitenspelen en ik heb nog genoeg te doen in huis, zonder dat er iets nodig is met elektra (die muur moet ik toch gewoon met de hand doen) En de tv staat steeds meer uit, omdat er zoveel rotzooi op tv is, dat ik er toch niet naar kijk.  Deze week moet er wel gestreken worden, maar een enorme aanslag op de meter zal dat niet worden. Ik strijk niet langer dan een minuut of 20 achter elkaar op het moment.

Deze week heb ik weinig boodschappen te doen. Tenminste, dat denk ik. Waarschijnlijk valt het toch wel weer tegen. Maarja. Geen boodschappen voor het avondeten tenminste. Er ligt vlees en groente genoeg voor de hele week. Ik besloot wel deze week, van het geld wat eventueel over is, een beetje voorraad te kopen. De voorraad die in de berging lag, is vrijwel op. De pasta, rijst, saus en blikgroenten zijn nu grotendeels op. Dingen als pasta en rijst wil ik nu eigenlijk in iets grotere hoeveelheden aanschaffen. Ik heb hele handige bakken om het in te bewaren. De pastasaus wil ik eigenlijk weer zelf maken komende zomer, als de tomaten vrij goedkoop zijn. Zonder toevoegingen en andere enge dingen, maar wel een jaar houdbaar, omdat het vacuĆ¼m bewaard word in de schone potten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen