zaterdag 24 maart 2012

ontdekking!

Ik vind het best knap van mezelf. Ik ontdek waar het misgaat bij mijn uitgaves. Het is OF de boodschappen OF overige dingen (maar geen nutteloze dingen meer gelukkig)
Maar de boodschappen voor volgende week gaan lukken. Ik heb namelijk al genoeg groente en vlees in huis voor het avond eten. En er ligt weer een half brood in de vriezer, voor als de andere helft op is.
Dus hoogstens een half brood, broodbeleg, drinken en wat lekkers als het nodig is.
EN ik heb nog €14 over. Dat gaat me dus gewoon lukken.

Dat ik vervolgens wel ruim €40 uitgaf bij de intratuin is heel wat anders. Grotendeels voor een kado, maar toch. En ik krijg er nog een stuk van terug. Maar toch weer meer meegenomen dan ik gepland had. Wel nuttige dingen, dat wel. Heel stevig draad om straks mijn flessen aan mijn rek op te hangen, een bakje met 3 soorten sla kropjes, die ik dan gelijk kan planten komende week en een bramenstruikje, voor ons moestuintje. Die moet dan wel in een bak op het balkon (en dat ik nog een goede schaar of snoeischaar nodig heb) Verder moet ik enkel nog wat aarde hebben voor de bakjes. Maar daar kan ik vrij makkelijk aankomen. Dus komende week ga ik gewoon verder niks proberen uit te geven, omdat het anders gewoon niet helemaal goedkomt.

Wel zette ik vanmorgen nog even €35 weer op mijn spaarrekening. Door uitbetalingen van klikprogramma's had ik dat extra in maart. En omdat ik die rekening niet kan gebruiken met een pasje, sluis ik het meestal door naar mijn spaarrekening. Daardoor loopt die spaarrekening al weer richting de €200. Met nog een uitbetaling komende week, zal ik er weer zijn. Dat is toch een fijn idee.

2 opmerkingen:

  1. Alles opschrijven werkt bij mij wel goed, dan zie je duidelijk dat dingen optellen, ook als het per stuk allemaal maar kleine dingen zijn. En het motiveert erg om binnen een bepaald budget te blijven. Maar soms blijft het lastig, zeker als je regelmatig in winkels komt, kom je toch ook weer regelmatig in de verleiding.

    BeantwoordenVerwijderen