dinsdag 13 maart 2012

soms gaat het even mis.

Omdat het mooi weer was gisteren, dacht ik: laat ik mezelf eens buitensluiten!
Ik had de sleutel van de binnenvoordeur gewoon op tafel laten liggen. Ideaal echt. Zeker omdat de enige die ook sleutels heeft, gewoon een uur verderop nog zeker wel gewoon de hele dag moest werken. Maar ik ben de dag prima doorgekomen. Smorgens even de boodschappen gedaan en wat extra klusspullen gehaald. Ook m'n ouders even opgezocht. En daar ook een hele tijd gezeten. M'n moeder moest er best om lachen, dat ik mezelf buitengesloten had. Smiddags nog even langs het winkeltje van het Leger Des Heils, waar het uitverkoop was. En waar ik een leuke jurk kocht, die ik straks (met gigabuik) ook gewoon nog pas. En 5 leuke lapjes. Want dat is echt mijn zwakte, leuk knutselmateriaal. Maar voor €3,50 voor alles, viel de schade nog wel mee.
Na mijn toch wel wat grotere rondjes dan normaal, moest ik toch echt even tanken. Dus netjes getankt, waar het best goedkoop is. Dat is gewoon normaal het slimste voor je eigen portemonnee.
Ik kijk vanmorgen even hoeveel er nog op mijn rekening staat en of ik iets van de klusrekening zou moeten gaan schuiven. Blijken ze ineens €150 (!) te willen afschrijven voor die tankbeurt. Voor nog geen 30 liter. Nu is de benzine duur, maar toch echt niet zo duur. Dus kan ik straks gelijk even bellen naar het betreffende bedrijf en naar de ING om te kijken wat er nog te redden valt. Daarnaast enorm goed in de gaten houden of er nog niet nog meer gekke bedragen van mijn rekening verdwijnen.
Gelukkig had ik gisteren een bonnetje genomen. Iets wat ik normaal zelden doe. Maar nu dus heel erg handig blijkt te zijn. Want er staat natuurlijk wel een datum en tijd op het bonnetje en op mijn afschrijving. Die dus wel overeenkomt, alleen het bedrag klopt dus niet. Op het bonnetje stond: €43,56 en dus geen €150. Nu maar hopen dat ze het nog willen regelen met me. En dat er ff gecheckt wordt dat er dus geen criminele dingen gebeuren daar.

Verder ga ik vandaag vooral alle dingen doen, die ik gisteren in huis wilde doen. Gelukkig niet enorm veel, maar toch. Na zo'n dag als gisteren, ben ik toch nog wel een paar dagen even sneller moe.

3 opmerkingen:

  1. Vaak is dat een soort borg, als dat niet meer op de rekening staat, dan mag je helemaal niet tanken. Dat schijnt iig sowieso bij ING te gebeuren. Ik zou een dag later ofzo nog even een keer kijken op de bankrekening, waarschijnlijk is dan alleen het tankbedrag afgeschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig had je dan je portemonnee mee, anders kon je helemaal niets! Ik heb het een keer gehad, zonder dat ik ook maar een jas aan had. Gelukkig was het maar even, maar toch flink balen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb het gelukkig nooit( mijn huis zit eigenlijk nooit op slot) en daarbij heeft buurvr/vriendin een setje extra sleutels ( en ik die van haar)

    BeantwoordenVerwijderen