maandag 5 maart 2012

stiekem was het gewoon goed.

Allemaal heel erg bedankt voor de felicitaties!
We zijn er zelf al een tijdje stiekem heel blij mee en ook Kleine Vent heeft al die tijd zo goed z'n mond kunnen houden.
Gisteren tikte ik het berichtje voor we weggingen en het werd pas op het net gezet toen we alweer terug waren. Wat best grappig was, want de reacties waren eigenlijk heel anders dan we verwacht hadden.
Vooral van schoonouders hadden we eigenlijk wat commentaar verwacht. Maar het tegengestelde bleek waar. Dus inmiddels zijn we dus voorzien van een supercool wiegje, een commode en een ledikantje, wat nog bij hun op zolder staat. En het bleek ook een duidelijke reden te zijn, waarom we de auto kozen die we kochten vorige week.

Pas nu mag ik van mezelf een beetje actiever gaan zoeken naar spullen die nodig zijn (wat dus inmiddels al minder is dan verwacht) Het enige wat ik nu hier in huis heb, is een lakentje (voor €1 bij de AH, kon ik toch niet laten liggen) en een paar sokjes, die ik kreeg bij een reclamefolder.
Ik heb wel meer spullen, maar die zijn allemaal nog niet meeverhuisd. Daar wil ik eerst even alles van uitzoeken, voordat ik een heleboel nieuwe dingen ga aanschaffen enzo. Maar nu ik weet dat alles goed is en dat de mensen die het moeten weten, het weten, dan kan ik er ook echt blij mee zijn.
Ik heb eigenlijk maar een paar nieuwe dingen op mijn lijstje staan. Ik wil heel erg graag een goede draagdoek. Bij Kleine Vent heb ik 3 maanden een draagzak gebruikt. Wat ik heel fijn vond, maar na 3 maanden werd hij te zwaar, omdat de draagzak maar over 1 schouder ging, waardoor ik vrij snel last van m'n nek en rug kreeg. Maar het dragen zelf vond ik heerlijk. Je kindje heel dichtbij is altijd wel fijn denk ik. Dus staat er nu een goede draagdoek op het lijstje, het liefst eentje waar ik al jaren een beetje verliefd op ben. Ook het aankleedkussen, het badje en het dekentje zullen nieuw aangeschaft worden. Hoewel ik de deken van Kleine Vent nog heb, is die echt van hem en krijgt het nieuwe kindje gewoon een nieuwe.
Verder ga ik zoveel mogelijk voor tweedehands of zelfgemaakt.
Doordat we dus geen meubeltjes hoeven aan te schaffen, zou het budget voor het kamertje naar beneden kunnen. Maar dat doe ik toch niet. Nu is er ruimte voor materiaal om de muren er echt fatsoenlijk uit te laten zien. Wat dus nog een berg werk is, maar ik vind het stiekem ook nog leuk ook. Het schilderen gaat daarna ook veel beter en zal waarschijnlijk maar 1 keer moeten en geen 2 keer.
De verf zelf heb ik nog of krijg ik van mijn ouders. Het wordt een lichtblauw, blauw en appeltjesgroen/geel kamertje. Ik moet nog even goed nadenken over de indeling (het is niet zo heel groot namelijk) maar daar is nog ruim tijd voor.

En afgezien van al het babygedoe van afgelopen weekend, kwam ik ook tot de ontdekking dat de grootste energieverbruikers in het weekend thuis zijn. Dus als we met z'n 3en zijn gaat het stukken harder. Toen ik namelijk vrijdag keek, viel het me best mee. Inmiddels stond de teller vanmorgen op 46 afgelopen week. Dus ik moet of doordeweeks nog zuiniger zijn of in het weekend zorgen dat er minder verbruikt wordt. Daarbij zijn de grootste energie-eters dus de tv, de kookplaat en de oven. Omdat die in het weekend vaak meer gebruikt worden. De tv moet makkelijk minder kunnen en ook de laptops kunnen prima vaker uit.
Het gasverbruik is weer een beetje minder dan vorige week. Vorige week kwam ik uit op 18,1 en deze week kom ik op 17,5. Dat komt vooral door het weer wat steeds beter word en waar we heel blij van worden. De narcissen in het plantsoen laten zien dat het echt lente aan het worden is (heel gaaf, straks echt een gele bloemengolf in het gras)

3 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd! Wat leuk voor jullie zeg.

    (had je vorige berichtje gemist)

    Fijne zwangerschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh een draagdoek is echt fijn! Ik heb hem pas ontdekt bij de tweede, maar er zoveel gebruik van gemaakt! Wat wil je, een geweven of een rekbare? Ik heb een geweven en heb af en toe zelfs de oudste van 2,5 nog op mijn rug gehad.
    Hier trouwens ook ervaring met een ergonomische draagzak, ook die vind ik nu nog steeds fijn dragen met zwaardere kindjes. En zo heerlijk om je handen vrij te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd! Ik had al even mijn vermoedens (toen je vertelde alleen nog groene thee te kunnen drinken), maar wat leuk dat je zwanger bent. Geniet er van ;)

    BeantwoordenVerwijderen