dinsdag 13 maart 2012

voor de maandag: meterstanden (maar dan op dinsdag)

Vandaag verder nog even de meterstanden en mijn boodschappen budget totaal.
Afgelopen week is het best goed zonnig geweest, waardoor ons gasverbruik weer gedaald is. Van 17,5 vorige week naar 13,3 deze week. En dat terwijl ik vorige week maandag goed gestookt heb, omdat ik het zo koud had. Hopelijk nog meer zon deze week en dus nog een lagere score. We gaan het zien.
Qua electra heb ik denk ik nog een grote schuldige gevonden. Onze afwasmachine! Die staat in het weekend vaak toch meer aan, omdat ik doordeweeks de afgelopen tijd weinig energie had om na het eten nog alles op te ruimen. Waardoor het energie verbruik in het weekend natuurlijk hoger was dan doordeweeks. De teller voor deze week staat op 47 tegenover 46 vorige week. Hoe langer het licht blijft en hoe warmer het wordt, hoe minder dat gaat worden hoop ik. Kleine Vent speelt al veel meer buiten en zelf ga ik met dat lekkere zonnetje lekker op het balkon zitten met een boek (wel een schoolboek, want er moet echt geleerd worden) Hierdoor blijft de tv vrijwel hele dagen uit. En ik vind het prima. Het is niet dat ik er zo aan mis. Op de avonden zijn er een paar programma's die ik wel graag wil zien, maar verder is er eigenlijk weinig. En richting de zomer gaat dat zeker niet beter worden.
Mijn doel voor deze week: het gasverbruik minimaal gelijk houden en het elektra verbruik terugbrengen naar 45. Dat moet echt te doen zijn.

Met mijn boodschappenbudget ging het vorige week weer danig mis. Maar deze week ligt er nog allerlei groente en vlees en hoef ik nog meer heel weinig in te kopen. Dus koos ik ervoor om wel mijn voorraad een beetje aan te vullen. Het budget stelde ik deze week op €20. Daar zou het prima mee moeten lukken, omdat er voor zeker 4 dagen avondeten in huis was. Nu blijk ik gewoon makkelijk tot vrijdag door te kunnen, omdat ik mezelf gisteren buitensloot. Er ligt nog voor een paar dagen brood.
Op dit moment gaf ik €12,55 uit aan boodschappen. Grotendeels voorraad (2 pakken sap, 2 keer 6 kleine pakjes, pasta, doperwten, rode kool, gezeefde tomaten, pindakaas, vruchtjes) maar ook een beetje iets extra's. En eigenlijk moet ik dat nog afleren. Dan kom ik elke week ruim uit met mijn budget. Die extra's moeten er gewoon eigenlijk af. En dan alleen soms in weken dat ik zo weinig boodschappen hoef te doen, dat het gewoon kan. Want zonder kan ik prima. Dus ik vraag me toch waarom dat in mijn hoofd nog niet zo goed wil.

1 opmerking:

  1. Ik weet ook niet hoe dat komt :-) Vaak is het zien van lekkere dingen een prikkel om het te kopen. Soms zeg ik wel tien keer in de winkel: heb ik het nodig? En dan leg ik het toch weer terug. Jij bent echt goed bezig.

    BeantwoordenVerwijderen