vrijdag 16 maart 2012

Waarom gaat het bij mij zo vaak mis?

Verdorie, heeft de meneer bij de gemeente die het allemaal voor me zou regelen, het nog niet gedaan. Maandag een tripje naar de gemeente, dan doen ze het maar gelijk. Het zal wel aan mij liggen, dat het steeds misgaat. Maarja....
Het DUO controleerde of mijn adresgegevens klopte, maar bij de gemeente klopte het nog niet. Hopeloos, want nu wordt mijn studiefinanciering weer terug aangepast. Beetje jammer. Minder inkomsten in april dus, want ze verrekenen het teveel ontvangen bedrag (wel over 6 maanden, dat dan weer wel) Dan mogen ze het dus eind april maar weer terug veranderen. Doet er verder niet zo toe, maar ik moet mijn budget weer veranderen. Tenzij ik natuurlijk ineens een opdracht krijg waardoor ik het verschil zou bijverdienen in april. Maar die kans is niet zo groot.
En toch ga ik het proberen. Want als dat lukt, dan lukt dat gedurende de zomer vast ook wel. Dan wordt gewoon dat beetje inkomsten gezien als extra (en dus extra sparen!)


Maar door de gemeente is mijn belastingaangifte dus ook een stuk simpeler geworden. Want niet ingeschreven op 1 adres: geen fiscale partners! Waardoor ik geen belasting betaal en vriendlief op dit moment gewoon meer terug zou krijgen. Heel lief is dat dan weer wel. Jammer dat ik er toch weer achteraan moet. Gewoon maar hoogst persoonlijk gaan regelen, doen ze het tenminste gelijk goed.

Het gedoe met de belastingdienst is ook nog altijd niet geregeld. Ze zijn er mee bezig, vertelde de mevrouw me vanmorgen aan de lijn. Er was nog geen beslissing over mijn bezwaar. Maar uiteindelijk weet ik dat ik gelijk heb en dus alsnog een pak geld moet krijgen. Dat is dan wel weer heel lief. Toch geld wat ik niet kan uitgeven op het moment. En omdat de gemeente me dus nog altijd niet ingeschreven heeft, gaat dat om €66 per maand wat ik nog tegoed heb. Al 4 maanden lang. Dus voordat het allemaal geregeld is, zijn we wel weer een maandje verder. Omdat ze vinden dat ik ook rente moet betalen, omdat mijn bezwaar te laat zou zijn (door ergens administratiefoutje, maar ja. Allang best dat het aankwam) reken ik gewoon de laatste maand dan maar even niet mee. Een bedrag van ruim €250 zit er dan wel in. Toch lief van ze om dat voor mij apart te houden. Vul ik er straks mijn spaargeld gelijk mee aan.

1 opmerking:

  1. Als je bezwaarschrift te laat ontvangen zou zijn heb je kans dat ze het niet ontvankelijk verklaren en niet eens naar de inhoud kijken. Formeel krijg je nog de kans om aan te geven waarom het te laat is maar vaak maakt dat niet meer uit.
    Groetjes Saar

    BeantwoordenVerwijderen