vrijdag 13 april 2012

De 13e alweer

Het is vandaag vrijdag de dertiende. En voor mij een prima normale dag. Niks bijzonders aan. Behalve dan dat het vrijdag is en morgen dus weekend. Ik ken 3 mensen die vandaag verjaren. Dat is ook best leuk....
Vanmorgen telde ik even alle bedragen op dit ik afgelopen 2 weken aan boodschappen deed. Ik kwam tot de conclusie dat ik van mijn €125 boodschappengeld nog €31,40 over heb.
En daar word ik blij van. Voor volgende week ligt er namelijk ook al voor de hele week eten. Door het paasbrood, de quiche en de worstenbroodjes ligt er ook nog een halfje bruin en een paar witte boterhammen. Dus ik hoef vandaag niet perse brood te halen. Een heel brood past toch niet in de vriezer op het moment. Die ligt vol met kippenbouten, die ik kocht in de aanbieding bij de bioslager. Ik heb er 4 nodig voor volgende week, dus blijven er nog 2 liggen. Die kunnen prima weer in iets anders de week erna.
Komende week ga ik beginnen met weer iets meer zelf maken. Ik ga pogen zelf kippensoep te maken. Ik las namelijk dat dat prima ging in een hooikist. 2 kippenpoten in een grote pan basisbouillon (die ik dan nog weer heb, die maakte ik al voor mijn pastasaus en mijn tomatensoep) even doorkoken en dan goed inpakken voor een paar uur. Daarna weer goed opkoken en weer terug inpakken. Daarna valt het vlees vanzelf van het bot (als je het goed doet natuurlijk) en is je soep in principe klaar om verder gevuld te worden.
Op het moment ziet het menuutje er zo uit:
maandag: kippensoep
dinsdag: broccoli met gehaktballen (die ik ook zelf maak)
woensdag: ragout en doperwten
donderdag: paprikakip uit de oven en voor Kleine Vent een kipfiletje (hij weigert met zijn handen te eten)
vrijdag: broodjes knakworst met een salade
Het enige wat er dan nog moet zijn komende week: 1 pak/fles drinken, 1 brood, pak broodjes, broccoli.
De week erna is het qua voorraad echt wel een beetje aan het einde en zit er hoogstens nog een pastasalade uit voorraad in. En als ik de puf heb om zelf pasta te maken, kunnen we ook nog een keer gewoon pasta eten. (we eten echt vrij veel pasta en rijst hier, geen aardappelliefhebbers in huis)

Het grappigste is dat ik merk dat ik er nu al blij van kan worden, dat het deze maand gewoon wel gaat lukken binnen budget. Zelfs met de extra uitgaves voor de Pasen. Dat zou betekenen dat het in mei met €120 die ik begroot heb, prima moet lukken. Ik reken voor mei 5 weken (dus 5X €20) en nog wat extra. En met het vooruitzicht dat mijn pluksla dan zeker wel groot genoeg is om er van te eten (en hopelijk ook 1 van mijn kropjes) is het eigenlijk best een leuk vooruitzicht.

Maar voor vandaag eerst de rijst in de hooikist doen (dit keer met een klein beetje water minder) en weer een stukje muur repareren. Als het meezit kan ik dit weekend de muur zover repareren dat ik kan schilderen en daarna de kast neerzetten. De ruimte zou enorm welkom zijn (op het moment in de woonkamer 1 ladekastje en een vaste kast, verder geen opbergruimte voor dingen buitenom kleding)

3 opmerkingen:

  1. Nou, dat gaat goed zeg!! Geniet van de vrijdag en natuurlijk straks lekker van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hooi, ik lees al een tijdje mee op je blog, en nu vroeg ik mij af, die 20 euro voor een week, is dat voor jou en je kleine man alleen?

    Ik probeer namelijk om voor 200 euro in de maand boodschappen te doen, en wil dit eigenlijk verlagen, maar ik vind het moeilijk om een bedrag te bepalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb altijd meevallers op vrijdag de dertiende. Ik zie het juist als mijn geluksdag. Ben ook op vrijdag de dertiende geboren ;) Vandaag ging alles dan ook lekker nadat gisteren alles een beetje tegenzat. Lekker zo!! Er kwam geld binnen waar ik al even op zat te wachten. Ik behaalde mijn gelijk ergens over van de redacteur van mijn boek én had een hele dag de tijd voor mezelf. Wat wil ik nog meer??

    BeantwoordenVerwijderen