dinsdag 17 april 2012

Een klein overzichtje

Ik zag bij Muisje een handig overzichtje staan. Het is zo best duidelijk hoe het precies loopt.
De mijne ziet er voor Mei zo uit, op het moment.



Inkomsten totaal: €1003,20
Studiefinanciering: €665,20
Belastingdienst zorgtoeslag: € 70
Belastingdienst opvangtoeslag: €34
Belastingdienst kindertoeslag: €84
Bijdrage voor Kleine Vent: €150

Uitgaven vast totaal: € 669,54
Gas, water, licht, kabel: € 149,72
Internet, telefoon: €35 (begroot, kosten kunnen lager liggen. Deze maand maar €11,21 nl)
Collegegeld: € 142,75
Mobiele telefoon: €34,50 (begroot, kosten kunnen lager liggen)
Kinderopvang: €110,39
Spaarplan Kleine Vent: €40
VvE uitgaves April/Mei: €157,18

Uitgaven variabel totaal: €300
Boodschappen: €120
Vervoer: € 30
Overblijf Kleine Vent: €40
Spaarrekening Schoolgeld Kleine Vent: €110


Wat een klein rekensommetje geeft van €1003,20 - €669,54 - €300 = €33,66
In principe kan ik met de variabele kosten nog wel schuiven, maar liever hou ik het zoals het is.


De inkomsten kunnen ook nog veranderen, omdat de belastingdienst me gelijk heeft gegeven in mijn bezwaar en dus zou ik een leuk geldbedrag moeten terugkrijgen en zou ik maandelijks een hoger bedrag opvangtoeslag krijgen. Maar ik ga er even van uit dat ze daar ook wel weer lang over doen.
Ook doen we in mei weer een rommelmarkt (die in april is nog onzeker) wat altijd ook wat geld oplevert. Ook mijn advertenties op marktplaats lijken steeds beter te gaan lopen en ik ga er dan ook meer bij zetten. Daar ligt ook nog een kans om de inkomsten te vergroten.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen