woensdag 18 april 2012

Extra inkomsten verzinnen

Een witte strakke muur, een wasrek in het kamertje en een grote stapel rommel.
Doel voor vandaag: wasrek terug naar de kamer (helaas, maar gelukkig tijdelijk) en proberen de berg rommel een stuk op te ruimen. Want die strakke witte muur moet uiteindelijk blauw worden en de verf daarvoor staat achter de rommel. Evenals de vloerdelen die er straks moeten komen te liggen.
Maar gisteren was een productieve dag. Ik maakte het stuk muur dus af, zette de laatste lapjes vilt aan elkaar, paste mijn olifantenpatroontje erop (en het past!), maakte zelf hangop (met zelf geweckte stoofperen en het is lekker), maakte weer eens zelf gehaktballen (deze keer wel echt lekker) en poogde mijn broccoli te stomen boven mijn kokende aardappelen. Wat dus ook wonderbaarlijk goed lukte.
Nu is de grootste truc om door te blijven gaan op die manier. Waarschijnlijk niet in dat tempo. Ik was gisteravond echt helemaal stuk. Maar er worden weer dingen echt gedaan in huis en dat voelt wel lekker.

Helaas zit de rommelmarkt er zaterdag niet in. En eigenlijk ben ik er niet heel rouwig om. Het is koud en het gaat regenen zaterdag. Doordat mijn reservering niet was aangekomen, kunnen we niet. In mei dan weer wel. Grotere kans op lekker weer ook. Zeker nu ik het nog steeds wel sneller koud heb, is dat lekker.
Maar dat betekent wel: minder inkomsten in april. Dus daar moet ik ook even hard aan de slag. Marktplaats moet de komende weken even mijn beste vriendje worden, zodat ik van wat spullen afkom en er wat extra geld binnenkomt. Ik ben echt zo hard mogelijk aan het sparen, omdat ik perse deze zomer een grotere vriezer wil hebben. Een zuinige kost al gauw zo'n €250-€350. En dat heb ik niet zomaar in mijn binnenzak zitten. De teruggave van de belastingdienst zal ook nog wel even op zich laten wachten, dus ga ik ondertussen even positief consuminderen en zorgen dat er minder rotzooi in huis is (en in de garage van mijn ouders, waar de andere rommelmarkt spullen staan)
Misschien dat ik Grote Vent er ook wel mee aansteek. Kleine Vent heb ik al aangestoken, die vind rommelmarkten echt geweldig. Het verkopen duurt hem vaak nog wel te lang, maar hij mag van mij prima over zo'n markt heen stekkeren in z'n eentje. Precies wat ik vroeger echt geweldig vond om te doen. Ondertussen verkoop ik dan wat van zijn spullen (vaak komt er dan ook wel wat mee terug, maar alleen als hij zelf mee is en iets waar hij dan wel mee speelt)

5 opmerkingen:

  1. Op de Vrekkenpagina staan ook heel veel bespaartips. En ook tips om geld bij te verdienen. Ik kijk er elke dag op, het is net een snoepjeswinkel en elke keer zie ik weer wat nieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb jij goed gewerkt zeg! Elke dag waarop het lukt is een gewonnen dag. De dagen waarop het minder vlot, kan je teren op hetgeen je al allemaal bereikt hebt en gewoon even genieten van het zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer van de rommelmarkt maar brr..... het weer leent er ook niet echt voor!
    Handig, de verf en vloerdelen achter de opruimspullen te zetten. Dan MOET je opruimen, haha!
    Dat stomen van de broccoli moet ik ook eens gaan proberen. Hoe doe je dat? Met een vergiet op de pan aardappels, en daar een deksel op?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel succes, hopelijk krijg je het geld op tijd bij elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marktplaats is echt ideaal om dingen te verkopen. Mijn grote meiden verkopen hun kleren erop om weer nieuwe te kopen :-)

    BeantwoordenVerwijderen