maandag 16 april 2012

Het gaat best goed zo

De meterstanden zijn best gaaf deze week. Na de 44 van afgelopen week, met enorm veel bakken en koken, staat de teller deze week gewoon op 30!  En ik heb afgelopen week maar 1 keer mijn hooikistje gebruikt. Komende week staat er gewoon 3 keer hooikisten op mijn lijstje. Daarnaast waste ik meer dan normaal (nog altijd slechts 3 keer, 1 keer meer dan gebruikelijk) en ook de afwasmachine draaide een keer extra, vanwege de berg afwas die ontstaan was door het bakken. De teller voor het gas stond afgelopen week op iets meer dan 7. Het is deze week 2! Redelijk een constante dacht ik zo. Nu blijkt het dus nog erger omlaag te kunnen. Zonder dat we daar iets voor gedaan hebben.

Het lekkere zonnetje dat er gelukkig steeds is, doet goed zijn werk. De woonkamer is prima lekker warm (zo warm zelfs dat ik afgelopen weekend een daglang het raam open had) De plantjes worden er heel blij van. De rucola groeit prima en begint al een beetje te verkleuren in de typische rucola kleur. De pas geplante sla plantjes laten zich ook al zien. Ik telde er vanmorgen al 16! Die gaan strakjes in verschillende bakjes uitgeplant worden en er verdwijnen er een aantal richting mijn ouders, voor in de tuin. Als ze zo hard blijven groeien, is dat al over een week of 2 denk ik.

Mijn boodschappenbudget is grotendeels op al. Op 1 of andere manier ging het vandaag toch minder bij het doen van de boodschappen. Ik heb het avondeten voor deze week al geheel compleet en er ligt zeker brood genoeg. Voor volgende week heb ik een pak speklappen en visburgers meegenomen. Dat is samen met de 2 kippenpoten en een vegamaaltijd bijna voor de hele week genoeg. Ik moet verder nog even uitzoeken wat er in de vriezer ligt. Ik heb voor de laatste week van april inmiddels genoeg voor 2 hele maaltijden en voor de rest van de week dus vlees. Er moet alleen nog groente bij zover ik even kan zien.
Ik nam wel een zak rijst van 4,5 kg mee, waardoor ik daar de komende tijd niet over hoef te denken. Ook een blik ananas, een pakje gezeefde tomaten en een fles drinken staan er in de berging, als extra.
Maar ik moet wel volgende week enorm opletten dat ik niet over mijn budget ga. Er is nog een minimaal bedrag over. Het totaal staat op het moment op €117,90 waardoor ik nog maar €7,10 over heb . Dat wordt dus goed creatief zijn met wat er allemaal wel in huis is volgende week. En dat moet heus lukken met een beetje passen en meten. Gewoon omdat ik vind dat het moet kunnen.

4 opmerkingen:

  1. Hier schommelt het boodschappenbudget ook erg, ik merk dat ik echt wel goed op moet letten om binnen de 'lijntjes' te blijven, als je even wat te royaal doet, dan zit je er toch zo boven. Doe je dat een paar weken, dan tikt dat echt aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het boodschappenbudget gaat hier redelijk goed, ik heb een rekening speciaal voor de boodschappen en ik wil eigenlijk ook niet daarnaast nog mijn eigen pinpas gebruiken wanneer ik tekort kom..

    Maar vriendlief die snoept een stukje meer dan dat ik doe, en zo gauw hij mee gaat boodschappen doen dan verdwijnen er meer snoepdingen in de kar, hij vindt het goed dat ik op de centen let, maar een uitspatting her en der vindt hij helemaal niet erg..

    Nu ga ik dus vaak alleen boodschappen doen, en als hij dan meer lekkers wilt in de week dan ik gehaald heb, dan mag hij het mooi zelf halen...

    Heerlijk die zon he!! Ik zit heerlijk warm binnen in het zonnetje nu, aan de studieopdrachten die nog afmoeten...

    Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt inderdaad passen en meten met nog maar 7 euro in je beurs. Wie weet misschien lukt het. Ikzelf ben deze maand gigantisch over mijn budget gegaan. Ik had alles op en dan haal je het echt niet meer met je budget.Komende weken heb ik dan ook alleen maar vers en zuivel nodig.En dan haal ik mijn gemiddelde weer naar beneden. Ik houd ook altijd een maandbudget aan maar kijk daarnaast ook hoe ik het per jaar gedaan heb. Soms heb je gewoon maanden dat je het niet red, maar over het jaar genomen dan weer wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met maar zeven euro in je porto ... ik zou het er niet mee rijden. Knappe meid als jij het wel redt! leuk, die sla-plantjes!

    BeantwoordenVerwijderen