vrijdag 27 april 2012

Ik deed vandaag op de markt nog even boodschappen voor wat groente.
Ik kwam er tot mijn grote verbazing betaalbare rabarber tegen. Ik vind het echt heerlijk, maar het was de laatste jaren moeilijk vinden of erg duur, naar mijn mening.
Ik besloot ook al wel dat in mijn toekomstige moestuin wel rabarber moet komen te staan. Alleen al omdat het zo lekker multifunctioneel is. Als groente of in een taart of als jam. Er kan veel mee.

Maar alles bij elkaar staat de teller nu op €93,70 voor de maand mei. Ik viel bijna van mijn stoel net toen ik dat optelde. Een bedrag van €26,30 over nog maar.
Maar toen ik mijn lijstje aanvulde met alles wat ik net gekocht had, viel het best mee. In theorie ligt er nu voor17 maaltijden vlees, 14 maaltijden groente, voor 8 maaltijden een saus (waarbij er dus enkel vlees of wat restjes groente bij moet), voor 3 keer soep en voor ongeveer 35 maaltijden een basis (dus rijst, pasta of aardappelen) Ik kan daar echt wel 21 maaltijden uithalen. Waarschijnlijk wel meer, met goede restverwerking. De groente zijn niet allemaal vers. Ook wat uit blik. Daarnaast zijn de 3 kroppen sla voorzien van een kluitje, dus met af en toe wat water blijven die lang goed. Ook de stoofperen kunnen prima een tijdje blijven liggen voor ik ze in een pot stop om te bewaren.
In theorie zou ik dus de komende 3 weken nauwelijks nog boodschappen hoeven te doen. En daar word ik best blij van. 3 weken lang niet enorm meer slepen. Een fijn idee.
Ik ga kijken hoever ik ermee kom. Ik denk een vrij ver, vanwege ook de bijzondere dagen tussendoor. Haal ik het niet, dan haal ik het maar niet. Gewoon ook jammer...

Maar verder doe ik vandaag waarschijnlijk niks! Vanavond moet ik nog om de luiers van de aanbieding, m'n bestelde shirts bij de Hema en de blije doos die ook ergens nog wacht. Ideaal moment is als Kleine Vent naar de judo is. Anders moet ik ook maar zo heen en weer fietsen. Vanavond eten we toch pizza, dus dat kan prima als we weer samen thuis zijn.
Ik deed afgelopen week nog altijd niet zo veel, maar allemaal nuttige dingen. Doordat dus het gros van de boodschappen in huis is voor de komende weken, hou ik hopelijk energie over om eindelijk de toekomstige babykamer goed aan te pakken. Ik heb eindelijk 1 muur af, maar nu moet ik er nog eentje. Als dat weer 2/3 maanden gaat duren, schiet het niet op. Dan kan ik het waarschijnlijk niet zo heel goed meer zelf. Een beetje sneller mag dus wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen