zaterdag 7 april 2012

Inmiddels besloten.....

Na enig overleg heb ik toch een bod gedaan op de rode kinderwagen. Deze kan inderdaad een jaar of 3 zeker wel mee en omdat ik toch gewoon zuinig ben op mijn spullen, daarna waarschijnlijk nog wel een rondje mee (voor onszelf misschien wel)
Een draagzak komt er ook wel. Maar voor langere afstanden is dat voor mij niet een hele goede optie. De bakfiets is voor de boodschappen en om Kleine Vent straks naar school te kunnen fietsen. Met een kleintje in een draagzak, vind ik dat best eng. We moeten zeker 20min fietsen namelijk. Maar ik dacht ook al over: wat dan na de maxicosi-fase van ons beebje? De bakfiets wil ik ook gaan gebruiken voor het aflopen van markten met Het Schaap. In de bak kunnen al mijn spullen en hoef ik geen duur parkeerkaartje te kopen. Ook de boodschappen blijf ik vast wel doen met de bakfiets, want die doe ik nu ook gewoon op de fiets. De reguliere fietsstoeltjes heb ik nog steeds liggen. Sterker nog, de beugel voor een voorstoeltje zit nog steeds op mijn fiets. Die heb ik er in al die tijd gewoon niet afgehaald.
Qua kleding doe ik niet zo moeilijk. Ik ben voorzien van voornamelijk wat langere shirts, die het voorlopig prima doen. Ik ben op zoek naar 1 kleurig stofje in tricot om er een gekke, vrolijke buikband van te maken. Ik heb nog een donkerblauwe tricotsjaal liggen, die ik ga omtoveren in 2 buikbanden.
Waarschijnlijk schaf ik maar 1 broek aan, die tot het einde past. Ik heb vorig jaar een wikkelbroek gekregen, die dus altijd past en eigenlijk wil ik voornamelijk gewoon leuke rokken. En die fabriceer ik zelf. Waardoor ik ze zo kan maken, dat ik ze volgende zomer gewoon weer kan dragen.
Zodra ik weet wat voor kleur beebje het wordt, ga ik ook dingen maken voor het kamertje. De kleuren worden blauw met groen, maar of ik er dan iets schattigs of iets stoerders op de muur bij zet, moet ik nog zien.
Ik hou ook niet van allerlei onzinnige dingen. Ik weet wat ik nodig heb en wat niet. Een hele stapel kleertjes hoef ik echt niet te vinden, ik weet hoe dat gaat. Voor je het weet krijg je zoveel dat je beebje de helft niet draagt. Dus gewoon echt de basis dingen, die ik de eerste week nodig heb en de rest komt wel. Ook daar wil ik dingen graag zelf maken. Ik heb nog zoveel leuke stof liggen. 

Verder ben ik gewoon goed bezig met zuinig aan doen met alles. En het gaat best goed. Zoals het er nu uitziet, hou ik deze maand zo'n €50 over, na alle rekeningen en boodschappen. Daarbij rekende ik ook al een extra bedrag voor de overblijf van Kleine Vent en mijn budget voor Koninginnedag. Die €50 is dan echt over. Dat mag in het potje voor het weekje zomerkamp van Kleine Vent in juli. Als ik zuinig genoeg doe (of genoeg bijklus) heb ik eind mei genoeg bij elkaar geschraapt om dat te kunnen betalen, inclusief zakgeld. Dan hoeft het niet van mijn spaarrekening. Lukt het niet, dan is het jammer. Dan moet ik daarna gewoon net zo zuinig blijven doen (wat ik vast toch wel doe, want ik wil mijn spaargeld weer zien groeien)

1 opmerking:

  1. Beste Lottebees,

    Toevallig kwam ik op jouw blog terecht en ik heb het ademloos zitten lezen en aan mijn vrouw voorgelezen.
    Ik vind het heel knap en moedig van je hoe je met de dingen in jouw leven omgaat en jouw doelen probeert te bereiken.
    Zeker omdat wat jij in de maand aan boodschappen uitgeeft, wij even aan plantjes staan te scoren bij Intratuin.

    Een grote PLUIM voor wie je bent van ons.
    We wensen jou, grote en kleine Vent en de groeiende beeb alle goeds.
    Niet allen met deze Paasdagen, maar ook in de toekomst en zeker de komende 5 - jarenseries.

    Twee bewonderaars.

    BeantwoordenVerwijderen