dinsdag 3 april 2012

On target en LEF!

Het budget leek wel uit het raam vandaag. Ik kocht alles wat ik nodig had en nog wat extra dingen voor de voorraad. De score bleek €27,70 te zijn. Het totaal is daarmee gestegen naar €62,95 deze maand. Dus toen ik even door rekende, blijk ik alsnog €20 per week over te houden.
Voordeel van de boodschappen die ik al deed vandaag: 2 maaltijden voor volgende week en voor de hele week vlees genoeg. Er is voorlopig genoeg drinken en ik heb ook voor volgende week nog redelijk wat vleeswaren en kaas liggen. De slakropjes groeien ook prima en gaan ons van een lekkere salade voorzien over 2 weken.
Het ziet er in ieder geval nog positief uit. Misschien dat het eindelijk goed gaat lukken, om binnen dat budget te blijven wat ik mezelf gesteld heb. Als het nu lukt, met de pasen erbij, dan moet het zeker lukken in een maand dat er niks bijzonders is. Het ziet er naar uit dat ik een redelijk bedrag ga overhouden deze maand. Ideaal voor een extra betaling richting VvE. Dan ben ik weer helemaal bij en krijg ik het de rest van het jaar prima ingepland. En dan blijft er nog wat over om te sparen.
Eindelijk begin ik weer fatsoenlijk grip te krijgen op mijn financiën. Met nog 1 uitgave voor het klussen te gaan (is maar een paar euro gelukkig), ziet het ernaar uit dat ik deze maand echt over ga houden en als ik dat zo kan houden voorlopig. Volgende maand is het allemaal net aan en in juni is het echt krap. Maar als ik andere webruimte kan vinden voor Het Schaap, gaat het me prima lukken.

Vandaag als ik ook een artikel over LEF! En uiteindelijk kwam het er op neer dat je niet bang moet zijn om iets fout te doen. Want je vind een fout bij een ander toch ook niet zo erg. Waarom bij jezelf dan wel? En dat kwam goed binnen. Het devies was: DOEN! maar dan in kleine stapjes. Elke keer een stapje verder, dan is het niet eng en dan zijn je fouten ook maar klein en dus nooit erg. Dan hoef je het zelf ook niet erg te vinden. En dat ga ik zeker doen. Ik heb een kort lijstje van doelen liggen die ik graag voor de zomer wil bereiken. En ik maak per doel nog een kort lijstje met stappen die ik ervoor moet doen. Want ik moet nu echt gaan doen en niet meer kijken hoe ik dingen het beste zou kunnen doen.

3 opmerkingen:

  1. Mooi dat het goed gaat met het budget, ik duim voor je dat je er de hele maand binnen kunt blijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn als je beneden budget blijft ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super dat het zo goed gaat met je budget. Fatsoenlijk grip krijgen op je geldzaken is ook lekker voor je humeur toch?

    Het laatste stukje van je blog heb ik een paar keer herlezen. Het is mooi. Eigenlijk ben ik iemand die echt bang ben om te falen. Hoewel ik best stoer over kan komen. Dat is dan een masker.


    Stappenplan naar doelen is een idee dat ik meeneem.

    BeantwoordenVerwijderen