dinsdag 10 april 2012

soms helpt even denken

Ik denk dat ik het weet. Ik ben de afgelopen dagen enorm moe, zonder enige echte grote inspanning gedaan te hebben. Maar ik denk dat ik het weet. Ik maak me zo enorm druk over alles hier in huis, wat maar niet opschiet en alles wat ik nog meer zou willen doen de komende tijd, dat ik eigenlijk weinig echt doe. Ik ben een beetje het overzicht kwijt. En hoewel het al wat beter gaat dan een paar weken terug, doe ik nog niet half wat ik zou willen.
Dus ik heb de keus: minder willen en voldoen aan wat ik wel wil of net zo veel willen en gewoon meer doen.
Ik ga voor de tussenvorm denk ik. Minder willen, maar realistische doelen stellen per week. Deze week wil ik dus mijn pasta en rijst in mijn impro-hooikist mikken, minder internetten voor de leuk, zeker beter drinken en ik moet mijn woonkamer opruimen (door de komst van ons nieuwe salontafeltje)
Maar ik wil deze week ook: meer internetten op marktplaats en mijn opdracht voor school afmaken.
Netto eigenlijk veel zitten en dus weinig heftige inspanning. Hopelijk wel met resultaat (het liefst op mijn bankrekening ook een beetje...)
De reden voor het marktplaatsen is omdat we gisteren, bij een bezoek aan mijn schoonouders, een hele tas vol met nog nieuwe kinderjassen meekregen om te verkopen. Het zijn er 8. Dus ik ga proberen er zoveel mogelijk via marktplaats al te verkopen de komende 2 weken. Wat dan niet verkocht is, gaat mee naar de rommelmarkt. Gelukkig is het marktplaatsen niet al te veel werk.

En omdat zoveel tekst steeds ook een beetje saai wordt:

Mijn rucola groeit prima binnen. Ook de sla ernaast vind zijn flessenpotje een prima plekje om een beetje te groeien. Ook al wordt hij volgende week al opgegeten.

5 opmerkingen:

  1. hey om meer energie te krijgen kun je tijdelijk ook eens proberen om even alle gluten te laten staan.... sommige vrouwen schijnen tijdens de zwangerschap een tijdelijke glutenintolerantie te hebben, geen verloskundige of arts die er op let, maar toch het proberen zeker waard. mijn buurvrouw had er erg veel baat bij.en ja.... zelf eet ik glutenvrij..... maar da's niet tijdelijk:S en..... niet te veel willen scheelt cast ook wel:)


    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. herkenbaar! Altijd meer willen dan je kan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Rucola staat er prachtig bij. Binnenshuis notabene. Eet smakelijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes! Heel herkenbaar, veel willen en daardoor eigenlijk maar weinig daadwerkelijk uit handen krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Succes met je verkoop! Zou leuk zijn.

    Jouw motto 'minder willen' is heel goed maar wel moeilijk. Als je druk ben in je hoofd en allerlei plannetjes hebt is het moeilijk om te kiezen wat je weg moet snoeien. Tenminste ... dat vind ik ik bij mezelf.

    BeantwoordenVerwijderen