donderdag 19 april 2012

thursday again

Mijn enthousiasme van dinsdag moest ik gisteren even een beetje temperen. Ik was echt best moe nog. Dus ruimde ik s' morgens een stuk op in de kamer, zodat ik bij de verf kon. Er verdwenen 2 vuilniszakken rotzooi de container in en vanmorgen zette ik 3 doosjes oud papier op de stoep. Nog wat kleine dingen naar de berging en ik kon ineens bij de verf. Hopelijk kan ik vandaag de energie wel vinden om dat stukje muur even te schilderen. Het zou zoveel schelen namelijk. Dan heb ik dit weekend hulp van Grote vent (hij weet het zelf nog niet) om het zeil weg te snijden en de vloer een stuk te leggen. En als het echt mee zit: een kastje verhuizen en de kast die er moet komen te staan, in elkaar zetten, zover als mogelijk (ben nog altijd het zakje met pinnetjes kwijt, waarmee ik de boordjes moet ophangen)

Qua budget ga ik deze maand helaas er overheen. Nu de kunst om dat alsnog zoveel mogelijk te beperken. Het brood en de melk is op en dat kan ik nu eenmaal niet uitstellen tot maandag. Ik gooi straks de afbakbroodjes in de oven, dan hebben de mannen morgen ook iets om mee te nemen (zelf eet ik dus al een paar dagen een kopje soep met iets erbij, vaak een stuk paasbrood. Voelt best chique.) Maar daarna is het op. En moet ik dus morgen brood, melk en alvast groente halen voor volgende week. En dat gaat me niet lukken met mijn €7. Ik ga proberen het voor €5 meer te doen. Kijken of dat wel haalbaar is. Zeker omdat ik nog alleen groente en brood in huis moet halen als noodzakelijk voedsel voor volgende week.
Ik kan er niet zo mee zitten eigenlijk, dat deze maand mijn budget niet zo uitkwam. Ik weet waar de 'fout' zit. Voor Pasen komen er altijd lekkere dingen op tafel en ook al maakte ik er veel van zelf, het waren toch meer uitgaves dan dat ik normaal doe. Dus maak ik me ook niet zo'n zorgen over mei.

Waar mijn budget wel toe geleid heeft: Ik hou dus deze maand geld over. Ideaal, want volgende maand wil ik het zomerkamp van zoonlief betalen. Dit geld gaat daarvoor mee naar mei. Dan heb ik eind mei genoeg 'over' om het zo te kunnen betalen, zonder dat ik iets van mijn spaarrekening af moet halen. En deze maand spaarde ik het gigabedrag van €20 voor Kleine Vent zijn schoolgeld voor komend schooljaar. Klein bedrag, maar het staat toch maar weer tot augustus rente te verzamelen.
Om dat bedrag hopelijk nog iets hoger te krijgen, ga ik volgende week toch echt weer marktplaatsen. Geen idee of het een goed moment is, zo eind april, maar niet geschoten is altijd mis. Deze week besteed ik nog aan het huis, volgende week ga ik marktplaatsen. En ik heb echt een hele stapel spullen alweer. Kijken wat ik weg krijg voor half mei.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen