donderdag 26 april 2012

Tijd voor wat verandering....

Het hele Schaap gaat op de schop!
Er wordt hard gewerkt aan een nieuwe webshop en een beetje nieuw uiterlijk.
Het gevoel van een beetje opnieuw beginnen.
Als alles meezit, staat er eind juni een compleet nieuwe site online, die net zo goed werkt voor de bezoekers als nu. En het gaat er echt anders uitzien. Het is nog een hele klus, maar ik heb er wel zin in.
Ook wil ik dit jaar nog gewoon een markt ergens doen, met producten van Het Schaap.

Buitenom dat, deed ik deze week absurd veel boodschappen. Met als gevolg: ik gaf inmiddels al €77 uit aan boodschappen voor mei! Dat betekent dat ik nog maar €43 over heb.
Maar toch zie ik het zonnig in. Met alles wat er nu in huis is, kan ik 12 complete maaltijden in huis heb en een berg voorraad die ik enkel hoef te combineren met verse groente om er maaltijden van te maken.
Netto hoef ik de komende maand waarschijnlijk alleen brood, wat beleg, groente, fruit, melk en eieren te halen. En met de grootste kostenpost van beleg (de kaas) al uit de weg, denk ik dat ik het zowaar wel ga redden. Al blijft het een beetje puzzelen. Zeker als mijn sla zo enorm hard blijft groeien. Ik moet ze vandaag gaan uitplanten. Ook ga ik komende tijd weer eens vaker zelf brood bakken. Dat scheelt ook weer in aanschaf en alles heb ik in huis.

De sla plant ik uit in kleine losse bakjes. En een paar in grotere 'bakjes' zodat die meer ruimte hebben en harder groeien. Die grotere bakjes zijn 2 verpakkingen van koekjes (hebben ideale hoogte en stuk is niet erg) en 2 potjes die ik nog heb staan van andere plantjes. Als de sla zo hard blijft groeien, heb ik half tot eind mei een paar prachtige kropjes sla om te eten.
Ik moet echt beginnen aan het maken van meer 'duikboot' flessen om dingen in de planten vermoed ik. Ook moet ik zorgen dat ik meer flessenbakken aan de gaaswand van het balkon heb hangen. Het weer wordt warmer en warmer en vorst zit er echt niet meer in. Alleen zorgen dat ze goed genoeg vastzitten tegen de wind en dan moeten de plantjes zich best prima voelen. Gelukkig heb ik nog grond om er een aantal goed te vullen. Ik hoop dat mijn plantjes het allemaal een beetje goed willen doen.

3 opmerkingen:

  1. De boodschappen zullen hier deze week ook wat forser worden, omdat we dit weekend bezoek krijgen dat lang blijft en dus vaak mee eet. Maar daarna doen we wel weer rustig aan en ik probeer dit natuurlijk ook zo voordelig mogelijk te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had zoals ik al zei afgelopen maand een verschrikkelijk dure maand voor de boodschappen. Komende maand dus lekker weinig.
    Ik heb een vraagje. Stop jij één zo'n klein ieniemiene slaplantje in één potje? Of bv. 2.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien iets over je budgetplan heen maar je hebt in ieder geval een goede stemming en veel plannen. Dat is prima toch. Zit er veel luis in eigen gekweekte sla of valt dat mee.

    Succes met het opzetten van Schaap.

    BeantwoordenVerwijderen