maandag 9 april 2012

Toen was het al maandag

Ik ga er deze week maar een fotoweek van maken, wat betreft blogjes denk ik. Mijn baksels en plantjes even de plek geven hier.
Maar voor vandaag even wat cijferwerk. Door een redelijke misrekening van mezelf, hou ik in mei redelijk meer over dan ik dacht (en gepland had) Hierdoor maak ik een extra bijdrage voor het VVE in mei en kan ik tot het einde van het jaar, alles ingepast netjes betalen. Ik miste namelijk nog een maandje (daar waar december gewoon een dure maand blijft, ook al verdeel ik de sintcadeaus.)
Maar ik kom dus helemaal uit met al mijn betalingen wat betreft huis. Dat vind ik toch een redelijke geruststelling weer.
En natuurlijk: de meterstanden. Want het is weer maandag. Dit keer opgenomen door Kleine Vent, omdat ik onder de douche stond (echt veel te lang, maar het hielp wel)
Het elektra viel me mee. De teller staat op 44 afgelopen week. En dat na 8 broodjes, 6 croissanten, 4 cheesecakes (iets met op visite gaan), een quiche en een citroencake. Dus zelfs met teveel computeren, teveel tv en echt veel bakken kwamen we redelijk uit. Dan ben ik helemaal benieuwd wat er komende week uitkomt, met veel minder laptoptijd en veel minder tv en zonder al het bakken (en ik ga weer hooikistkoken).
Het gasverbruik staat net iets boven de 7 deze week. Ik denk dat dat redelijk stabiel gaat blijven voorlopig. De kachel staat uit (soms niet geheel vrijwillig, want aan wilde hij ook niet zo snel meer. En mijn geduld is heel kort op het moment) en blijft er dus alleen het gebruik van warm water over.

Morgen las ik een niks dag in. Ik ben echt moe en ik heb geen idee waar dat precies vandaan komt. Ik ga er eens goed over denken, terwijl ik op de bank zit en mijn boek eindelijk uitlees en veel sinaasappels en appels eet.
 Morgen dan ook gewoon een gezellig plaatje van mijn rucola en mijn duikbootflesje aan mijn rooster.

1 opmerking:

  1. Die vermoeidheid kan heel goed komen door dat kleine wondertje dat in jouw buik groeit en daarvoor jouw energie gebruikt. Een dag 'niks doen' is dan een heel goed plan.
    WG

    BeantwoordenVerwijderen