vrijdag 6 april 2012

twijfel....

Tijdens mijn zoektocht naar spullen voor ons beebje to be, kwam ik wel 100-en wandelwagens tegen. Ik weet wat voor eentje ik graag wil en wat handig is. Het liefste zou ik een mooie ouderwetse hebben, maar dat is hier zo onhandig. Want die dingen zijn vaak niet echt handzaam als het om tillen gaat en het moet naar 3 hoog of naar de berging een trap naar beneden. Handiger is zo'n moderne, 3-in-1 wagen. Die ik ook heel leuk en stoer vind. Maar nieuw veel en veel te duur. Tweedehands zijn er genoeg te vinden. Maar nu twijfel ik toch een beetje. Ik vond er eentje in heerlijk lekker rood, helemaal compleet met alles erop en eraan. Vanaf dag 1 te gebruiken dus. Maar ik vond er ook eentje die maar een heel klein beetje minder compleet is, in het leuk groen. Het grootste verschil: PRIJS!
De rode is in perfecte staat en kost dan ook €150. De groene zou wat weerplekken hebben op de wandelwagenbak en is dus maar €50. Wat allebei heul goedkoop is voor zo'n wagen, zo compleet.
Maar nu twijfel ik. Ga ik voor de rode of doe ik ze allebei. Mijn budget was €200 voor de wandelwagen en €50 voor een maxi-cosi, die het liefst dan op de wandelwagen zou passen. Nu zitten bij beide wagens een maxi-cosi, die dus op de wagen past. En ze zijn compleet uitwisselbaar met elkaar. Dan zou ik kunnen kiezen wat ik het leukste vind en wat over is, verkopen. Of bij opa en oma een maxi-cosi laten wonen en bij vriendlief in de auto eentje. Of eentje voor in de auto en eentje voor in  mijn bakfiets to be. Het lijkt me geen slecht idee, maar ik moet nog even overleggen met m'n ouders. Die wilden voor ons wel een mooie kinderwagen aanschaffen (en gelukkig delen we de mening over tweedehands, want nieuw is dus minimaal iets van €600 ofzo)
Is een beetje een to-be-continued vandaag. Het is een lastig gedoe, zo'n beebje...

10 opmerkingen:

  1. Het lijkt mij dat 2 kopen er 1 teveel is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De rode :-) Volgens mij moet ik terug lezen. Er komt een beebje .... Hoelang nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou er één doen, twee is toch helemaal niet nodig? Je kunt er maar één tegelijk gebruiken. En ik denk zelfs nog dat ik voor de groene zou gaan. Ik ben zelf dol op rood, maar als er ook een maxi cosi bij zit en hij een derde van de prijs van die rode is, dan zou ik dat doen. Een budget hoeft natuurlijk niet per se opgemaakt te worden en je kunt er op rekenen dat zo'n kleintje toch nog veel kosten met zich meebrengt, dus als je dan kunt besparen op iets dat je maximaal een paar jaar zult gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou voor de rode gaan. Helemaal compleet en toch maar voor 25% van de nieuwprijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beide wagens zijn voorzien van een maxi-cosi. En dat was eigenlijk het hele punt. Als ik het voor elkaar krijg om een bakfiets te regelen (ben ondertussen in onderhandeling daarover) zou daar een babyschaal of een maxi-cosi in moeten. Omdat een babyschaal nieuw ook nog bijna €65 is, kan het voordeliger zijn. Ik neig toch meer naar de rode, maar ik ga nog even in overleg. Als er oppasoma's aan te pas gaan komen (als ze dat willen, hoeft namelijk niet) kan het handig zijn, een tweede wagen.
    Het duurt nog ff, maar ik denk er nog eens goed over na.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het echt allerhand, 150 euro voor een tweedehands wagen ... ik zou toch nog even verder zoeken, je hebt nog tijd genoeg!
    Is een draagzak geen betere optie voor je misschien? Neem je de benenwagen (ben je de zwangerschapspondjes ook zo kwijt trouwens ;) en hoef je geen (overcomplete) wagen én geen bakfiets. Als een baby kan zitten, kan ie in een fietsstoeltje. Ik zou er dan meteen (tweedehands) een voor achterop nemen, want voorop zitten ze niet zo lang.
    Alles voor je baby is in overvloed te krijgen/kopen omdat het maar kort gebruikt wordt allemaal en het vele jonge ouders in de weg staat.
    Een box is ook zoiets. Je krijgt er geld bij uit als je mensen ervan af helpt ;)
    Kijk eens op gratis op te halen punt NL en wacht op de dingen die in je buurt worden aangeboden. Gewoon dagelijks een rondje maken op de site! Geduld hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow en koop (op mp) een (neutrale kleur) buikband. Met twee positiebroeken erbij kun je al je bovenkleding gewoon de hele zwangerschap dragen! En zoek een tweedehands jas die gewoon te groot is!

    Je kunt als je slim bent met heel weinig uitgaven de zwangerschap en de kraamtijd doorkomen.

    Ga vooral niet naar prenatal oid!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Realiseer je dat 99% van wat er wordt verkocht voor babies gewoon helemaal niet nodig is!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weerplekken= schimmel. Ik weet niet of ik mijn netgekregen kindje daarvan wil laten inademen.
    En met een complete combi-wagen loop je toch zo'n 3 jaar over straat, kun je beter een goede degelijke kopen, anders moet je nog een keer.
    Ik zou er geen 2 kopen. In de praktijk ga je er 1 gebruiken en 1 in de berging zetten.(staat ie daar weer in de weg)

    Ik ben het met Zena eens dat er veel onzin wordt verkocht en verbaas mij als kraamverzorgster regelmatig over wat ouders zich allemaal laten aansmeren in de babyspeciaalzaken. Er zijn echt dingen bij waarvan ik denk: kan alleen bedacht zijn door een man zonder kinderen. En mensen betalen er grof voor want er wordt op je gevoel ingespeeld. Laatst bij een gezin waarvan beide ouders in 'de sales' zaten en die gaven zelf toe dat ze helemaal in de gaten hadden hoe er op je gevoel wordt ingespeeld en dat ze zelf met 4 benen in de verkoopfuik waren gelopen.
    Fijne zwangerschap. WG

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou ook niet graag een gebruikte wagen kopen. Onze dochter spugde nogal veel en ik heb ontelbaar veel keren de maxicosi en de wagenbak staan uitspoelen. De wagen voor zoon heb ik van mijn ouders gekregen en daar zat een hele grote wagenbak bij. Die hebben we bewaard en daar lag dochter in als we ergens op visite gingen. Opa en oma en tevens vaste oppas op woensdag hadden een campingbedje staan.
    Bij dochter heb ik een quinny zapp (mini driewielertje) gekocht en een nieuwe maxicosi die van zoon (6 jaar ouder)paste nergens meer op. Omdat wij toch geen uren gingen wandelen gingen we daar altijd mee op stap. Kosten geen (gekregen van mijn vader hihi)maar anders beperkt. Heel veel plezier van gehad ook na de maxicosi en nu gebruikt schoonzus beiden.
    Als we een keer een dagje op stap gingen dan pakte ik de wagen van zoon, die helemaal plat kon.
    Het is inderdaad belangrijk dat je goed uitzoekt wat handig is en wat je ermee wilt gaan doen.
    Groetjes Nicole

    BeantwoordenVerwijderen