zondag 8 april 2012

Voorraad bijhouden

Na het commentaar op mijn vorige berichtje, was ik toch wel even vereerd.
Het grappige: mijn boodschappenbudget kan ik ook prima uitgeven in de Intratuin. Ik heb een enorm zwak voor plantjes. Daarom kweek ik ze zelf maar, in plaats van ze te kopen. Hoewel ik voor de zekerheid toch liever tuinwinkels een beetje mijd. Ik heb voor komende week de opdracht om een een paar bonenplantjes te gaan kweken voor m'n ouders.
Op het moment is mijn boodschappenbudget uitgave is gestegen tot €80,20.  Ik heb nog bijna 2 hele broden in huis en daarnaast ook nog een quiche, compleet paasbrood, paar scones en een los broodje. Voor lekkers kunnen de scones ook prima en ik bakte een echte cheesecake (die niet helemaal lukte zoals het hoort, maar meer naar karamel smaakt. Desalniettemin erg lekker).
Drinken hebben we ook nog genoeg in huis, dus ik hoef me voorlopig niet druk te maken.
Het grootste deel van mijn budget voor volgende week is overigens opgegaan aan fruit. Ik hou enorm van fruit en als het er ligt, kan ik er bergen van eten. Dus nam ik 2,5 kg appels, 1 kg tomaten, 3 kg sinaasappels, 1kg bananen en 2 bakjes aardbeien mee afgelopen vrijdag (de hoofdprijs was ook wel €10,25) En omdat ik niet de enige ben die graag fruit lust, gaat het vast wel allemaal op, voordat het niet meer goed zou zijn. (getuige dat er van de aardbeien nog maar 1 bakje en van de bananen nog 3 over zijn)

Maar dat mijn voorraad komende week nog wel toereikend is er dus geen boodschappen gedaan hoeft te worden, betekent wel: ik ga mijn voorraad goed proberen aan te vullen. Op de lijst bovenaan staat een grote zak met rijst van de Lidl. Daar doen we echt heel erg lang mee. Het blijft prima goed in de berging en boven heb ik een bakje wat ik elke keer bijvul. Het moet normaal wat langer koken, maar nu ik gemerkt heb dat het prima werkt met mijn improvisatie hooikist, dan maakt dat niet echt meer uit. Daarnaast moet ik echt een beter lijstje hebben met wat ik allemaal op voorraad heb. Dat maakt het op budget koken gewoon makkelijker.
Ik moet weer een lijstje maken met wat er allemaal nog in huis is. Dan kan ik weer een menu maken voor komende week. Ik heb nog genoeg dingen in huis voor 4 maaltijden, dat weet ik zeker. Daarvoor zijn geen boodschappen nodig. Mijn budget voor april staat nog op €44,80. Het wordt even passen en meten, maar het gaat me lukken!

Het lukt allemaal zo lekker de afgelopen week. Komende week staat het besparen op stroom erg op het programma. Minder tv, minder mijn kookplaat gebruiken, minder laptops, minder waar het kan. Ik ben benieuwd wat dat me oplevert aan gebruik. Ik wil kijken of ik dat gemiddelde terug kan krijgen naar rond de 40 per week over het jaar. Het gaat me heus wel lukken.

1 opmerking:

  1. Hier nog zo'n fruitmonster :)
    Lekker he!
    Ook wij aten afgelopen week de eerste aardbeien en vandaag bij de paasbrunch van mijn ouders weer ;) Jammie!!

    BeantwoordenVerwijderen