donderdag 5 april 2012

Was ik alweer

Ik tik wel erg veel de laatste tijd. Maar er gebeurt ook zoveel, waar ik enorm gezellig van word!
Vandaag liep een rondje door het bos met een vriend van me, die graag meer en actief wil gaan fotograferen. Zijn  nieuwe camera is een net nieuwere versie dan de mijne en hij wilde graag mijn flitser lenen. Wat prima is, want hij maakt mijn fiets als die stuk is en heeft geholpen hier in huis.
Het was heerlijk om weer lekker door het bos te wandelen. En we waren het vrij snel eens: als we nu samenwerken, blijven we meer gemotiveerd en gaat het sneller goed genoeg worden. Want iets dat we allebei graag willen: mensen fotograferen. En uiteindelijk toch ook wel een beetje daarmee bijklussen.
Maar allebei zo kritisch al wat, dus niet snel tevreden.

Ook poogde ik vandaag mijn aardappelen en wortels te garen in mijn wasmand hooikist. Wat dus prima lukte. Ik las op het net dat je veel vitamine c zou verliezen als je dat zou doen. Maar mijn idee was juist: ik kook het juist korter, waarna ik het afgiet. Geen water meer om de vitamine c uit de groente en aardappelen te trekken. En wel alles netjes gaar. Maar ik kan het mis hebben. Vooralsnog: het werkt! En daar ben ik blij mee. En ik doe het heus nog wel vaker.
Vandaag bakte ik ook nog mijn allereerste scones. Uit een pak, want dat stond er nog. Niet helemaal gelukt zoals het hoort, maar zeker niet minder lekker. Een deel met chocoladeschaafsel, een deel met appel en een deel met niks. Alvast voor Pasen. Want ik wil zoveel dingen zelf maken, dat het lastig is om dat allemaal zaterdag te doen. Daar is nog altijd lang niet altijd genoeg energie voor.

Op het weblog van Teunie (Eenvoudig leven) kwam ik een tegen over het zonnekoken en een meneer die daar best workshops over zou willen geven, bij genoeg interesse. Dus ik stuurde deze meneer een e-mail en kreeg vanmiddag al antwoord. Het zit er dus in dat ik voor de zomer een eigengemaakte zonnekoker/oven heb. Ideaal lijkt me dat. En toen ik dat aan mijn moeder vertelde, was die ook wel enigszins enthousiast en zou er eens naar gaan kijken online. Want dat zag ze wel zitten, zo in de tuin.

En morgen dus alleen boodschappen op het lijstje. Verder plan ik helemaal niks. Ik heb geen idee wat het voor weer gaat zijn of wat we dan gaan doen. Kleine Vent is de hele dag thuis en misschien maken we er wel een luie dag van. Hoewel hij nog wel hard moet werken aan zijn werkstuk om weer helemaal bij te komen.

1 opmerking: