zondag 29 april 2012

Wat restverwerking....

Vandaag staat in het teken van wat rest verwerking.
Er ligt nog brood, wat niet erg lekker meer is om zo te eten. Dus maak ik er een broodpudding van. Ik heb nog vrijwel alles in huis wat erin moet en de rest vind ik wel vervangers voor in huis.
Ook staat er een pan met rijst die gisteren teveel gekookt was.
Ik maak er rijstkoekjes van. Ook daar is alles voor in huis. Ik heb geen idee of het lekker word, maar ik ga het proberen.
Helaas is de vriezer echt te vol om daar wat rijst in de gooien. Dus wordt het komende week vast nog wel een keer een maaltijd met rijst (ideaal wel, dat veel in huis hebben. Kan moeiteloos dingen uitwisselen) Ik heb er weer zin in.

Gisteren had ik echt zo'n enorm ontspannen zaterdag. Eerst een bezoekje aan het ziekenhuis voor een 20 weken echo. Daarna deden we eigenlijk heel weinig. Gewoon rustig gegeten en verder lekker een beetje aan tafel gehangen, op de bank gezeten en languit op bed gezeten. Ik las de Flow die ik afgelopen week meenam en Kleine Vent vermaakte zich met een computerspelletje en zijn lego.
Toch deed ik nog even tussendoor iets nuttigs. Ik repareerde weer een klein stukje van de muur. Dat ging echt zo makkelijk en snel, dat ik vandaag maar weer een stukje doe. Kijken hoever ik vandaag kom met de zin en de energie.

Morgen staat er een rondje vrijmarkt op het programma. Ik heb besloten dat ik maar niet zelf ga staan. Het weer is enorm onvoorspelbaar en ik heb geen idee om ik de energie heb om de hele dag buiten bezig te zijn. Volgende keer beter dan maar. 19 Mei weer een kans voor een hele dag. Maar we gaan wel even een rondje doen. Kijken of ik wat spullen kan vinden voor mezelf en voor ons beebje to be. Kleine Vent gaat vast zoeken naar Lego of naar een spelletje. Hij is vrij prijsbewust gelukkig. Ik kan hem smorgens prima loslaten op een markt, met een afgesproken tijd en plek. Werkt prima. Maar wel allebei met een vast budget. Dat werkt het beste. Gewoon niet meer meenemen. Kun je ook niet meer uitgeven.

1 opmerking:

  1. ik maak regelmatig rijstkoekjes. Hierbij het recept. Rest koude rijst, 1 ei, wat bloem, melk, rozijnen, kaneel, zakje vanillesuiker.
    Ei splitsen, dooier, bloem, rozijnen, kaneel, vanillesuiker bij de rijst. Smeuig maken met melk, zo nodig weer wat bloem erbij. Eiwit stijfkloppen. Ook erbij doen.
    Klontje boter in de pan en bakken zoals drie in de pan.
    Lekker met basterdsuiker.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen