dinsdag 22 mei 2012

Een nieuwe week, nieuwe kansen.

Nu het weer zo mooi lijkt te blijven, moeten er toch echt eens wat plantjes naar buiten!
Mijn hele vensterbank staat vol met sla, tomatenplantjes, peperplantjes, aardbeienplantjes, doperwtenplantjes, worteltjes en nog vast wel iets.
We namen vrijdag al een 'grote' bak mee, om de wortels in uit te planten. Kleine vent had er meer een grasveldje van gemaakt. Ook staat er nu 20L tuinaarde te wachten om gebruikt te worden.
Ik ga komende dagen eens goed op zoek naar wat bakken die ik nog ergens heb, voor de sla. Dan kan die ook eens lekker doorgroeien. Verder moet ik ook echt nog wat hangbakken maken voor de aardbeien en de tomaten (en misschien de pepertjes). Die kunnen dan mooi aan het gaas vast. Is het toch nog ergens goed voor.

Toen ik gister de meterstanden opnam, was het mooie weer ook duidelijk terug te vinden. Ondanks dat er van de 7 dagen 4 dagen 3 mensen in huis waren, was het elektra verbruik weer terug naar naar 36. Ondanks veel bakken en uitgebreid koken. Weer een stukje de goede kant op.
Het gasverbruik blijft vrij stabiel tussen 3 en 4 liggen.
Maar het kan echt nog beter. Nog minder tv (gaat dus nog best makkelijk) en minder computertijd. Ik doe het vrij aardig de laatste paar weken, maar Kleine Vent moest nog even zijn werkstuk afmaken in een paar dagen, dus heeft hij veel achter de laptop gezeten. Ook Grote Vent is er vrij goed in om er lang achter te blijven hangen. Daar ga ik proberen ook wat aan te doen.

En gisteren ook het eerste experiment gedaan, wat betreft koken. De fiets van Kleine Vent is nog altijd stuk (voorzien van een lekke band, waar we hier niks van snapte en nog wat kleine dingen) en een vriend van me gaat die voor ons maken. En omdat ik dus graag eens wil proberen of andere mensen het ook lekker vinden wat ik kook, ging er ook een maaltijd pasta met homemade bolognese saus en focaccia brood mee. Het brood was wat dik uitgevallen en de saus nog iets te dun, maar het was allemaal gewoon erg lekker. Ik mag het hier in ieder geval vaker maken. Nu even afwachten wat de reactie van de andere kant is. Voorlopig zit het er wel in dat hij vaker wat gaat testen voor me. Gelukkig heeft hij daar zelf echt geen moeite mee.
Wel moet ik dus nog een keer goed uitrekenen wat zo'n pan saus dan kost. Of zo'n brood. Want dat is nog lastig om te weten nu. Ik had het grootste deel nog zo in huis. Volgende keer zal ik gewoon alles in 1 keer inkopen, gewoon om te weten wat het nu precies kost. Heel erg veel zal het niet zijn. Zeker niet omdat er zeker zo'n 6 tot 8 maaltijden uitkwamen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen