dinsdag 29 mei 2012

Extreem weinig boodschappen.

Volgens mij heb ik een nieuw record. In ieder geval voor mezelf.
Net gelijk maar even boodschappen gedaan voor deze week. Het was ook echt zoveel...
Ik kocht:
- 3 zakjes gist
- een zak Bio aardappelen
- een bakje creme fraiche
- een bakje slagroom
- een pakje vanillevla
- 1 boerenbrood
- een fles schoonmaak azijn
- een magriet (omdat ik me vandaag wat oubollig voel)

Totale schade: €9,55
Daarbij vergat ik de lege flessenbon in te leveren die ik nog in mijn portemonnee heb, die ook goed is voor €2,45. Die is voor volgende keer dan maar.

Het menu voor de komende dagen ziet er voorlopig zo uit:
dinsdag: Rosti
woensdag: Bloemkool met rundervinkjes
donderdag: witlof met kip
vrijdag: Broccolisoep (en voor Kleine Vent gewoon broccoli denk ik. Hij is al geen fan namelijk)


De boontjes overigens, die bij mijn ouders in de tuin staan, die groeien als kool. Het bleek een paar jaar geleden al dat de tuin van mijn ouders de ideale plek was voor veel groente en fruit. Zolang je maar genoeg water geeft. Het is er vrijwel de hele dag zonnig en de planten staan (net als vorig jaar) in een bak met verse tuingrond met veel voeding erin. Hopelijk lukt het met de andere planten ook vrij aardig. Ik ga deze week de worteltjes van Kleine Vent uitplanten in 1 van de bakken. En misschien zet ik er nog een aardappel bij, die toch helemaal uitgelopen is.

2 opmerkingen:

  1. Hai,even een reactie op je reactie op mijn blog. Ik kocht stevia bij de natuurvoedingswinkel, een flesje met druppeltjes. grtz Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi, ik haal altijd een 500 gr pak droge gist korreltjes en doe dat in 3 kleine potjes in de koelkast, is vele malen goedkoper dan de kleine zakjes en ik heb in mn hele carriere nog niet meegemaakt dat het gist te öud" werd en t niet meer deed.

    BeantwoordenVerwijderen