zaterdag 26 mei 2012

Het gaat heel snel..

And then it hit me! Het duurt nog maar 3 of 3,5 maand voordat dit beebje er echt is!
En er moet echt nog een hele berg gebeuren!
Dus met het erg warme weer en gisteren eigenlijk teveel gedaan (en voeten als olifanten nu) ga ik vandaag even met de pootjes omhoog, zoeken naar een leuke kinderwagenset.
Ik weet precies wat ik wil hebben en ik weet mijn budget. Daar wil ik overigens ruim onderblijven, omdat het kan. Binnen het budget kan ik zelfs een 2e set bekleding regelen en dan hou ik nog over.
En eigenlijk lijkt me dat wel wat. Omdat ik hou van kleurig en ik met Kleine Vent ervaren heb, dat het soms echt heel handig is, als je even iets kan wassen, zonder gelijk in de knoei te komen met je wagen.
Waar ik gisteren ook 15 stuks beebjeskleren aanschafte (voor het gigabedrag van €5) ga ik vandaag even op zoek naar de andere dingen.
Voor de kamer moeten we dus nog een pak laminaat hebben. En een lamp. Dus zoek ik een goedkope kap, waar ik leuke olifanten op kan schilderen. In de zomer toch genoeg tijd voor. Ohja, ook nog gordijnen. En iets met een dekentje voor het wiegje/ledikantje. En vast nog wel 100 dingen....
En de muur moet eigenlijk ook nog verder afgemaakt worden en afgeschilderd worden.

En toch maak ik me niet zo heel druk om alles. Elke dag een klein stukje, dan is het klaar voor ik het weet. Doel is wel om voor de zomervakantie de kamer zover af te hebben dat er meubels in kunnen. Dat moet prima kunnen. Nog een klein stukje muur stucen en 1,5 muur schilderen en dan kan de hele vloer erin. Met het warme weer gaat het niet zo snel, maar als het maar gebeurt.

2 opmerkingen:

  1. Dat gaat inderdaad snel. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het op tijd afkomt. Ik vind het vooral knap dat je telkens weer van die koopjes weet te scoren, goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad vooral niet druk om maken. De kamer van zoontje is bijna af op de gordijnen na (hoewel er een rolluik is, dus meer voor de sier) en een bijna vallend schapje dat gefixt moet worde. Maar we gebruiken de kamer van zoontje nu vooral als opslag hok. Ik gebruik eigenlijk alleen de kledingkast die er staat. Zoontje slaapt bij ons op de kamer in z'n wiegje. Hebben daar een kastje omgetoverd tot commode en 1 la voor wat kleertjes, luiers, smeersels e.d.
    Als zoontje uiteindelijk naar zijn eigen kamer, hebben we genoeg aan een weekendje om die in gereedheid te brengen.
    Leuk hè al die babyspullen kopen, Kan echt heel goed 2e hands allemaal, want het meeste is toch kort gebruikt. Ik ben wel helemaal los gegaan met kleertjes kopen, maar vrijwel alles is 2e hands. Alleen maxi-cosi, kledingkast en commodekastje nieuw gekocht en uiteindelijk ook babyfoon (de 2e handse stoorde heel erg, werd er gek van). Leuke van 2e hands is ook dat je bijna geen miskopen kan doen. Een paar dingen gekocht, die we nu bijna niet gebruiken, maar heeft vrijwel niks gekost, dus maakt niks uit. Gaat gewoon weer mee naar de rommelmarkt of op MP.
    snap trouwens echt niet dat mensen 700 euro uitgeven aan een kinderwagen en 1000 voor een complete babykamer. Zoveel zijn we nog niet eens kwijt voor alles bij elkaar denk ik!
    Succes met verder shoppen!

    BeantwoordenVerwijderen